חידושים טכנולוגיים ביישור שיניים

טכנולוגיות אסתטיות חדישות שנוספו בשנים האחרונות, מהוות פריצת דרך בהשוואה לשיטה המסורתית של יישור שיניים באמצעות גשר מתכתי. הטכנולוגיה המודרנית מציידת את המומחה ביישור השיניים במכשור ייעודי, המאפשר לבני נוער ומבוגרים רבים, אשר היססו בעבר, להעז ולעבור יישור שיניים.

טכנולוגיה של גשר בהתאמה אישית (CUSTEMIZED APPLIANCE) הינה חדשנית, בכך שהיא מבטיחה לייצר מיכשור מדויק המותאם אישית לליקוי הסגר, ולמבנה וצורת שיני המבוגר והמתבגר. יישור השיניים המושג בדרך זו, מאפשר השגת תוצאת טיפול מהירה ומדויקת מאד, הניתנת לחיזוי מראש. המטבעים של המטופלים נשלחים למעבדה בחו”ל, נסרקים ומוצגים בתצוגה תלת ממידית בתוכנת מחשב ייעודית. תוכנית הטיפול המבוקשת מועברת לעיונו של הרופא העורך בה שינויים רבים עד לקבלת תוכנית הטיפול הטובה והמדויקת ביותר. במקביל מוצגת התוכנית בפני המטופל היכול לראות את התוצאה הסופית כבר בשלב זה, ולהיות שותף מלא בתהליך התכנון.

טכנולוגיה חדישה זו מאפשרת הן שיפור בתוצאת טיפול עם גשר באמצעות שיטת אינסיגניה (INSIGNIA) והן טיפול המחליף גשר, באמצעות קשתיות שקופות מותאמות אישית. ההתפתחות כך התפתח תחום חדיש של יישור שיניים בלתי נראה הקוסם מאד למבוגרים ומתבגרים רבים המצפים לטיפול אסתטי מהיר ויעיל. יישור שיניים שקוף זה נעשה באמצעות קשתיות פלסטיק שקופות מסוג אינויזליין (INVISALIGN) המותאמות לצורך קבלת תוצאה מושלמת לכל מטופל באופן אישי. בנוסף לנוחות בהרכבה, לאסתטיקה המצוינת ולטכנולוגיה הייחודית, הן מאפשרות ניקוי שיניים ביתר קלות ושמירה על חניכיים בריאות. הכרה ושליטה מלאים של הרופא בפרוטוקולים החדשים של השיטה מאפשרים השגת יישור שיניים מהיר וחיסכון בזמן גם בליקויי סגר קשים, שלא היו ניתנים לתיקון באינויזליין בעבר! בשונה מגשר בשיניים בו מופעלים כוחות על כל קשת השיניים ללא אבחנה בין שן לשן, קשתיות האינויזליין מפעילות בכל שלב בדיוק את הכוח הרצוי על השיניים הנבחרות, ומזיזות כל שן או קבוצת שיניים בנפרד בשלב הנכון של הטיפול.

חידושים טכנולוגיים לשתלים

פריצת דרך משמעותית של השנתיים האחרונות היא פיתוח מכשור קרייר (CARRIER MOTION), המשמש תחליף מצוין לרסן והמאפשר טיפול בליקויי סגר קשים ללא עקירות שיניים. טיפול אורתודונטי ללא עקירות הינו בעל יתרון על טיפול אורתודונטי הכולל עקירות שיניים הודות לשמירה על פרופיל הפנים. רסן לשיניים הוא מכשיר חיצוני בולט לעין המורכב 16 שעות ביממה והדוחף אחורנית את השיניים. לעומתו הקרייר הוא פנימי ובלתי נראה, בעל עיצוב מלוטש, אסתטי ולא פולשני, אשר חוסך למטופל תקופה של בין 4-8 חודשי הרכבה של רסן בטיפול קצר ונוח של עד 4 חודשים בלבד! המכשיר מפעיל כוח טבעי ועדין, ומאפשר תנועה אחורנית של כל המשנן האחורי להשגת סגר מושלם. הרחבה נוספת באפשרויות יישור שיניים הושגה הודות לטכנולוגיה החדשה של שתל אורתודונטי ההופך את הטיפול לנוח, מהיר וקל יותר. זהו בורג המוכנס ללסת המטופל בהליך פשוט וקצר בהרדמה מקומית לזמן קצר על לתום הטיפול שאז מוציאים את השתל.

השתל מאפשר העברת כוחות אורתודונטים ישירות אל הלסת או אל השן עליה מופעל הכוח, מבלי להשפיע באופן לא רצוי על השיניים הסמוכות. הטיפול חוסך בחלק מהמצבים עקירת שיניים קבועות, ולעיתים אף מונע טיפולי כירורגים מורכבים כמו ניתוח לסת או שיקום קבוע לא מוצלח. בנוסף, השתל מאפשר טיפול מוצלח בבעיות בהם היה קושי לטפל בעבר!
בזכות כל הפתרונות המתקדמים האלה יכולים לא רק ילדים ובני נוער ליהנות משיניים מיושרות, מתפקדות בלעיסה וממראה נהדר בזמן חיוך, אלא גם מבוגרים שעד לא מזמן נרתעו מכך מאוד. במרפאת השיניים של ד”ר עיני, מומחה ליישור שיניים מטעם משרד הבריאות מזה 22 שנים, תוכלו להינות מיישור שיניים מתקדם במתבגרים ומבוגרים ומאפשרות לחייך מאוזן לאוזן – בלי להתבייש.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן