פיתוחים טכנולוגיים ביישור שיניים

בעבר, כשהמומחה ליישור שיניים אמר שיש צורך ביישור שיניים, הוא התכוון בדרך כלל לילד או לנער ששיניו צמחו בצורה לא ישרה הזקוקות לטיפול כדי להביאן למקומן הטבעי. יישור השיניים התמקד בגיל זה בגלל שתי סיבות עיקריות: הערכה שגויה בגיל מבוגר השיניים לא ניתנות לתזוזה – היום יודעים שגם שיניים של מבוגרים יכולות בהחלט לזוז אם נעשה יישור שיניים נכון. הסיבה השניה היא שהרבה מאוד פיתוחים טכנולוגיים נולדו רק בשנים האחרונות – הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת למומחים ביישור השיניים לייצר עזרים ואביזרים ייעודיים, שבזכותם הרבה מאוד מבוגרים “מעזים” גם הם לבצע טיפולי יישור שיניים, ואף נהנים מאוד מהתוצאות. אם גם אתם חושבים על יישור שיניים, כדאי שתכירו את החידושים האחרונים, שיאפשרו גם לכם ליהנות משיניים ישרות – מבלי לדאוג לאסתטיקה שלכם במשך הטיפול.

א. סמכים (“קוביות”) בצבע השן – בעבר גשר בשיניים היה מתכתי, והצבע האפור-כסוף הבוהק שלו נראה למרחקים. היום יש גשר אחר לגמרי, העשוי מחרסינה בצבע השן (גשר שקוף), שאינו נראה כמעט. גם החוטים המחברים בין הסמכים הפכו חלקם שקופים (מצופים בשרף בצבע השן), ולכן המראה הכולל מספק פתרון מצוין ובלתי נראה.

ב. קשתיות (“פלטות”) שקופות – אם בעבר פלטות לשיניים היו מורכבות מחלק פלסטיק שנצמד אל החך העליון ומקשת קדמית עשויה ממתכת שהפעילה את הלחץ על השן ושאי אפשר היה להתעלם מנוכחותה, הרי שהיום הפלטה הפכה להיות שקופה. בשיטה זו של פלטות  שקופות – אינויזליין-  ניתן לתכנן בעזרת תוכנות מחשב מתקדמות, וכך כל מתרפא מקבל את מערכת הקשתיות המתאימה לצרכיו באופן אישי.

קשתיות שקופות - ד"ר שמואל עיני

ג. שתלים אורתודונטים – אלו ברגים המוכנסים ללסת המטופל בהליך פשוט וקצר בהרדמה מקומית לזמן קצר, ובתום הטיפול מוציאים את השתל. השתל מאפשר העברת כוחות אורתודונטים ישירות אל הלסת מבלי להשפיע השפעה לא רצויה על השיניים הסמוכות. הכנסת שתל אורתודונטי אינה כואבת, והחזרה לפעילות יום -יומית בתום ההשתלה היא מידית.  בנוסף לכך, שהשתל קטן ואסתטי, מקצר את משך יישור השיניים וחוסך מכשור מרתיע על השיניים הקדמיות לאורך הטיפול. יתרה מזאת,  השתל מאפשר טיפול בבעיות בהם לא ניתן היה לטפל בעבר!

בזכות כל הפתרונות המתקדמים האלה יכולים לא רק ילדים ובני נוער ליהנות משיניים מיושרות, מתפקדות בלעיסה ומראה נהדר בזמן חיוך, אלא גם מבוגרים שעד לא מזמן נרתעו מכך מאוד. במרפאת השיניים של ד”ר עיני תוכלו לקבל טיפולי יישור שיניים מתקדמים, של יישור שיניים שקוף ובלתי נראה. כך תוכלו גם אתם ליהנות מאפשרות לחייך מאוזן לאוזן – בלי להתבייש.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן