שאלות ביישור שיניים בשיטת אינויזליין

יישור שיניים בלתי נראה בשיטת אינויזליין (INVISALIGN) היא שיטה חדשנית ליישור שינים למבוגרים ולמתבגרים באמצעות קשתיות פלסטיק שקופות בלתי נראות. הטכנולוגיה הייחודית התלת מימדית מאפשרת בנוסף לאסתטיקה מצוינת במהלך הטיפול, גם יישור שיניים יעיל ותוצאה מושלמת בזמן טיפול קצר. כמו כן הפלטות נוחות להרכבה, ומאפשרות ניקוי השיניים ביתר קלות ושמירה על פה בריא וחניכיים בריאות. בזכות יישור שיניים שקוף זה יכולים לא רק ילדים ובני נוער ליהנות משיניים מיושרות, מתפקדות בלעיסה וממראה נהדר בזמן חיוך, אלא גם מבוגרים שעד לא מזמן נרתעו מכך מאוד.

שיפור משמעותי של החיוך ביישור שיניים שקוף

כיצד מבוצע יישור שיניים שקוף?

מדובר בסדרה של קשתיות פלסטיק שקופות המותאמות אישית לכל המתרפא, והמזיזות בהדרגה את השיניים. כל קשתית מורכבת משך 22 שעות ביממה במשך 10-14 ימים, עד לפלטה האחרונה.

 יישור שיניים שקוף אחרי יישור שיניים שקוף לפני

עד כמה הקשתיות הינן בלתי נראות?

הקשתיות הן בלתי נראות ממרחק של כ-25  ס”מ ומעלה. רק כאשר מסתכלים במראה ממרחק קטן יותר ניתן להבחין בשולי הקשתית.

האם טיפול אינויזליין כואב?

בניגוד לנושא של גשר בשיניים בו יכולים להיווצר קצוות חדים, קשתיות הגשר הבלתי נראה חלקות ונעימות למגע. בשונה מגשר בשיניים בו מופעלים כוחות על כל השיניים שיכולים לגרום לכאב, קשתיות האינויזליין מפעילות על כל שן או קבוצת שיניים מסוימת בכל שלב של הטיפול בדיוק את הכוח הרצוי. לכל היותר, מתעוררים לעיתים חוסר נוחות ותחושת לחץ קלים בלבד הנעלמים לאחר מספר ימים.

מה מרגישים בהסתגלות הראשונית?

הפלטה הראשונה יכולה לגרום ללחץ, חוסר נוחות, הצטברות רוק וקשיים בדיבור למשך מספר ימים – תופעות שייעלמו עם ההסתגלות לפלטות.

האם יש הגבלות על אכילה ושתייה?

אין הגבלות. שלא מגשר בשיניים, הקשתיות נשלפות מהפה, ולכן אין צורך להגביל את צריכת המאכלים או החטיפים האהובים עליכם. בזמן הרכבת הפלטה חשוב להימנע מלעיסת מסטיק הנצמד לקשתיות, ממאכלים מכתימים ומשתיית משקאות חמים מחשש לעיוות הפלטה. את הפלטה לשיניים ניתן להסיר בקלות לפני כל ארוחה, לצחצח את השיניים והפלטה לאחר הארוחה בכדי לשמור על ריח פה רענן והיגיינת פה טובה

האם הרופא צריך הכשרה מיוחדת?

בהחלט, ד”ר עיני הינו מומחה ליישור שיניים ומראשוני האורתודנטים שעברו קורס הסמכה, ומטפל בהצלחה רבה במטופלים רבים מזה 17 שנים!  ד”ר עיני השתלם בארץ ובחו”ל בפרוטוקולים העדכניים החדישים המאפשרים ניצול המומחיות באורתודונטיה להשגת יישור שיניים בלתי נראה אופטימלי גם בליקויי סגר קשים, שלא היו ניתנים לתיקון באינויזליין בעבר!

האם השיטה מחייבת עקירות שיניים?

ניתן להימנע ברב המוחלט של המצבים מעקירת שיניים באמצעות הרחבת הלסת והזזת השיניים אחורנית. בנוסף ניתן לשייף שיניים ליצירת מקום המאפשר לשיניים הסמוכות לזוז.

כיצד נדע שהטיפול מתקדם?

כל פלטה מבצעת תנועה מסוימת ומקדמת את הטיפול עד לפלטה הבאה אחריה האמורה להתאים לפה באופן מדויק. במידה והפלטה אינה מתאימה, הרי שהתנועה של השיניים לא התבצעה כמתוכנן.

מה תרומת הטכנולוגיה?

תרומה עצומה, היא מאפשרת טיפול מהיר ומדויק תוך הפעלת כוחות מדודים ושקולים על השיניים. בנוסף ניתן לראות מהו סוג התנועה בכל שלב ואת התוצאות הווירטואליות הסופיות של הטיפול, עוד לפני תחילת הטיפול בפועל, לשביעות רצונו של המטופל.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן