מתי להגיע לבדיקה אורתודנטית ראשונה?

מומלץ לעבור בדיקת יישור שיניים ראשונית אצל מומחה ליישור שיניים (מומחה לאורתודונטיה) כבר בגיל 8-9 שנים!!!!

במקרה וההורים חוששים מבעיה עוד קודם, ניתן להביא את הילד לבדיקה בגיל יותר מוקדם. יחד עם זאת, רב הילדים נבדקים ונכנסים למעקב ולא לטיפול מיידי.

רב הילדים הנבדקים בגיל זה אינם עוברים טיפול אורתודונטי, אלא מעקב אחרי המשך החלפת השיניים החלביות והתפתחות השיניים הקבועות.

המעקב הכרחי למניעת התפתחות בעיה אורתודונטית או החרפתה על רקע החלפה לא תקינה של השיניים. הילדים מופיעים לבדיקות חוזרות תקופתיות, במהלכן מבוצע מעקב אחרי בעיה בהחלפת השיניים או במעקב אחרי ביטול הרגלים של מציצת אצבע ודחיפת לשון. בהרבה מצבים יש צורך בעבודת צוות משותפת עם רופא אף אוזן גרון  וקלינאית התקשורת. לסיכום: מומלץ לעבור בדיקה אורתודונטית ראשונה כבר בגיל 8-9 שנים, למניעת התפתחות או החרפת בעיה אורתודונטית בשנים הבאות.

יישור שיניים שלב ראשון

רק מיעוט של הנבדקים (כ-10%-5% מכלל הנבדקים) נמצא זקוק ליישור שיניים של שלב ראשון. טיפול זה מבוצע רק כאשר קיימת הצדקה לכך. מדובר בפער גדול בין הלסתות -לסת עליונה בולטת מאד או לסת תחתונה אחורית מאד. במקרה כזה  הטיפול בגיל צעיר יכול למנוע החמרה של המצב עד להחלפת שאר השיניים. בנוסף, קיים החשש משבר של השיניים העליונות כתוצאה ממכה או נפילה, או בעיה פסיכולוגית לילד.

יישור שיניים מוקדם

יישור שיניים מוקדם

בעיות נוספות: שיניים קדמיות קבועות שלא בקעו או שבקעו בעמדה לא תקינה, לסת עליונה צרה, הרגלי בליעה ונשימה לקויים. בהחלטה על טיפול בגיל זה נלקחים בחשבון: שיתוף הפעולה הצפוי מצידו של הילד, התועלת בטיפול בגיל זה, מידת התיקון הצפוי והצורך לשימור התוצאה לאורך זמן למניעת חזרה למצב הקודם. הטיפול הזה קצר (6-9 חודשים) ונעשה לרב בפלטות נשלפות. בסיום הטיפול נערך מעקב עד לגמר החלפת השיניים, ואז מבוצעת הערכה לגבי הצורך בטיפול אורתודונטי נוסף ליישור השיניים שבקעו- שלב שני של טיפול שנמשך כשנה וחצי

מתי להגיע לבדיקה אורתודנטית ראשונה?

במקרים אלו מורכב הטיפול האורתודונטי משני שלבי טיפול- שלב ראשון בגיל צעיר, ושלב שני עם החלפת השיניים. כמובן כי טיפול בשלב אחד הינו עדיף, כי הוא יותר יעיל, מהיר וזול. מאידך, כאשר ליקוי הסגר מספיק חמור והמתנה להחלפת השיניים יכולה להביא לתוצאה פחות טובה, יש הצדקה לטיפול כפול- בגיל צעיר ושוב בגיל מבוגר.

לקבלת ייעוץ מקצועי או פרטים, צרו איתנו קשר באחת מהמרפאות שלנו מרפאת רמת גן, או מרפאת ראש העין, ונשמח לעמוד לשירותכם.

למידע נוסף על ישור שיניים

 

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן