שאלות ותשובות על תהליך גשר בשיניים

שלבים בהתחלת הטיפול

בתום הבדיקה האורתודונטית מופנה המטופל לרופא השיניים לבדיקת שיניים וחניכיים במידת הצורך. במקביל נשלח המטופל למכון צילום לבצע תיק אבחנתי הכולל צילומים פוטוגרפים וצילומי רנטגן. תיק הצילומים השגרתי כולל צילום פנורמי, צילום צפלומטרי וצילומים פריאפיקליים. צילומים אלו מסייעים לאבחנה הנכונה ולהערכת מידת הבעיה הקיימת בשיניים ובפנים. בנוסף, מעתיקים את תרשים קשתות השיניים. כיום מחליף סורק השיניים את מטבעי הלימוד הלא נוחים שבוצעו בעבר. הסריקה המתקבלת היא מדויקת מאד מבלי שהיא כרוכה בחוסר הנעימות של לקיחת המטבעים בשיטות המיושנות. בפגישה הבאה מקבל המטופל הסברים מפורטים על סוג הטיפול, היקפו ומשכו ונקבעות פגישות להמשך טיפול. תרשימי פה המטופל נשלחים למרכז בחו”ל לביצוע תוכנית טיפול של קשתיות מותאמות אישית, כאשר פרופ’ עיני בונה את תוכנית הטיפול המומלצת עבורך. יש חשיבות רבה לתחזוקה ולשיתוף הפעולה של המתרפא. ולכן יש לבקר אצל שיננית אחת לשלושה – ארבעה חודשים ואצל רופא השיניים הכללי לפי הצורך.

 

סיכונים שחשוב לקחת בחשבון?

הסיכון העיקרי בתהליך יישור שיניים הוא דלקת חניכיים והיוצרות חורים בשיניים, שנגרמים עקב היגיינה לקויה. אבל, ניתן להימנע מסיכונים אלו כל עוד מקפידים על מילוי הוראות האורטודונט. במרפאה מקפידים על בצוע ביקורת תקופתית של שיננית ורופא שיניים, ומושם דגש על היגיינה מצוינת במהלך תהליך הטיפול. קיים סיכון נדיר מאוד של ספיגת שורש השן במהלך הטיפול, אך לרוב מצב זה ניתן למניעה במעקב צמוד ובביקורת קלינית ורנטגנית.

האם התוצאה הסופית תשמר לתמיד?

שלב שמירת התוצאה חשוב ביותר להבטחת תוצאת הטיפול. בסיום הטיפול הפעיל ניתן להתקין קיבוע בחלק הפנימי של השיניים, ובנוסף נמסרות פלטות להרכבת לילה. שילוב זה של שני אמצעים אלו (רטנציה כפולה) ומעקב רפואי הדוק מבטיחים את שלמות התוצאה לאורך זמן. במרפאתנו מושם דגש על ליווי המטופל גם מעבר לשנה הראשונה מתום הטיפול, תוך מעקב רפואי צמוד משך 4 שנים מסיום הטיפול, ואף יותר. כמובן ששיתוף פעולה של המטופל הוא קריטי. מילוי אחר הוראות הרופא המטפל, הרכבת הפלטות והגעה לביקורת ולמעקב לפי הוראות הרופא, מבטיחים תוצאות הטיפול יציבות. יחד עם זאת, ישנם גורמים שאינם תלויים בטיפול או במטופל ועלולים להשפיע על יציבות התוצאות. בין אלה ניתן לציין תהליכי גדילה, הרגלי רקמה רכה (דחיפת לשון, מציצת אצבע) והרגלים פארה-פונקציונלים (שחיקת שיניים, כסיסת ציפורניים, והרגלים נוספים) המפרים את שיווי המשקל בפה.

האם גם התוצאה הסופית של גשר בשיניים בשיטות חדשניות תשמר לתמיד?

טיפול בשיטות חדשניות במכשור מותאם אישית מביא לתוצאות מושלמות. סדרה של קשתיות שקופות מפלסטיק איכותי מיוצרות לקבלת תנועת שיניים הדרגתית, כאשר כל קשתית (פלטה לשיניים) מיועדת לשלב אחר של הטיפול עד לקבלת התוצאה המושלמת. שימור התוצאה דומה לחלוטין ליישור שיניים קונבציונלי. לפיכך יציבות הטיפול זהות בשתי שיטות הטיפול.

איך להעביר כאב של גשר בשיניים

הפגישה של יישור שיניים למטרת הרכבת גשר בשיניים במרפאה אינה כרוכה בכאבים ולכן אין כל שימוש בחומרי הרדמה. המכשור האורתודונטי מפעיל לחץ קל על השיניים המתבטא לאחר מכן תוך מספר שעות בתזוזה שלהן ובהתיישרותן. תתכן תחושת לחץ או אף כאב קל תוך 48 השעות הראשונות מהטיפול, שמצריך לעיתים רחוקות תרופה לשיכוך כאב.

במרפאת השיניים של פרופ’ עיני, מומחה ליישור שיניים מטעם משרד הבריאות מזה 24 שנים, תוכלו להנות מיישור שיניים מתקדם במתבגרים ומבוגרים, המאפשר להם לחייך מאוזן לאוזן גם במהלך הטיפול – בלי להתבייש. לפרטים נוספים וקביעת פגישת התייעצות צרו קשר בטלפון

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן