כך תזהו אורטודונט מומחה

כשמדובר ביישור שיניים חפשו אורטודנט מומחה

יישור שיניים הוא לא עסק פשוט, אבל המצב בארץ הוא שרופאי שיניים רבים שלא התמחו באורטודונטיה מציגים עצמם על תקן אורטודנט מומחה. כל ילד שלישי במדינת ישראל נזקק לטיפול אצל אורטודנט, ובנוסף, יישור השיניים נדרש גם אצל מבוגרים רבים, אך כיום יש מעט אורטודונטים מומחים על עשרות אלפי ילדים שזקוקים לטיפול. זהו לא סוד שהטיפולים עולים הרבה כסף, ובפועל רופאי שיניים שאינם מומחים מבצעים טיפולים כאלה.

        

הגדרת אורתודנט מומחה ליישור שיניים בישראל

אורתודנט מומחה ליישור שיניים או מומחה לאורטודונטיה הינו רופא שיניים שסיים הכשרה ארוכה וייחודית ובעל תעודת מומחה מטעם משרד הבריאות. מומחה הינו רופא שיניים שלמד בתכנית התמחות בארץ או בחו”ל במוסד המוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים משך כשלוש עד ארבע שנים מלאות (כ-7,000 שעות לימוד). לאחריה עבר בהצלחה את בחינות ההתמחות מטעם משרד הבריאות. למומחה תעודה ממשלתית המעידה על היותו מומחה, שמו מופיע ברשימת המומחים באתר האינטרנט של האגודה האורתודונטית ושל משרד הבריאות והוא בעל מספר רישיון מומחה.

בארץ כמאה וחמישים מומחים לאורטודונטיה בלבד, המהווים כשני אחוזים בלבד מכלל רופאי השיניים. שאר העוסקים באורטודונטיה אינם מומחים, כלומר הם רופאי שיניים שלא עברו תוכנית התמחות ביישור שיניים, או שלא סיימו בהצלחה את בחינות ההתמחות. בפועל עוסקים באורתודונטיה כמעט אלף רופאי שיניים, כך שחמישה מתוך ששה רופאים העוסקים ביישור שיניים אינם מומחים. רופאים אלו אינם רשאים (על פי חוק) לכנות עצמם אורתודנט, רופאים ליישור שיניים או כל דבר דומה שיש בו כדי להטעות את הציבור.

אורטודנט מומחה - אורטודנט מומלץ למבוגרים

חשיבות יישור שיניים מקצועי למראה השיניים למיקומם ולעמדתן חשיבות עצומה בקביעת הביטחון העצמי של הילדים. מסתבר ששיניים עקומות הינם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר (בדומה למשקל וגובה גוף) על הביטחון הרגשי של הילדים בגיל הילדות, ובהמשך בעלי השפעה לכל החיים. בכלי התקשורת נחשפה בעבר העובדה שרופאי שיניים רבים שאינם מומחים באורטודונטיה מוצגים כמומחים בפני הציבור. אחת הדוגמאות שפורסמו הוא סיפורה של ילדה בת 12, שעברה טיפול ליישור שיניים אצל רופאה שהציגה עצמה כאורטודונטית. “הייתה נפיחות ודימום, לא הלכתי לבית הספר”, היא מספרת. הטיפול הסתבך, ורק אחרי שש שנים ועשרות טיפולים הפה שלה השתקם. יישור שיניים הינו מקצוע מורכב הדורש ראיה מערכתית ומסתמך על רקע נרחב, פרי הכשרה ממושכת והמשך על ניסיון נצבר, המקנים את יכולת ההתמודדות עם בעיות מורכבות של יישור שיניים. לפיכך פנייה וטיפול אצל מי שאינו מומחה יכולה להיות כרוכה בלקיחת סיכון.

איך יודעים שרופא השיניים הינו אורתודנט מומחה ליישור שיניים?

שימו לב לפרטים, בדיקה קצרה עשויה לחסוך הרבה כסף ולא מעט כאבי שיניים

בדקו את הופעת שם הרופא ברשימת המומחים המפורסמת באתר האגודה האורטודונטית או באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.

ודאו המצאות תעודת מומחה ליישור שיניים וחותמת מומחה במרפאה.

פרופ’ עיני שמואל – אורטודנט מומחה ליישור שיניים ולסתות

לקבלת ייעוץ מקצועי או פרטים, צרו איתנו קשר באחת מהמרפאות שלנו מרפאת רמת-גן או מרפאת ראש העין ונשמח לעמוד לשירותכם.

מוזמנים לקרוא מאמר מקצועי בנושא אורטודנטיה של פרופ’ עיני בדה מארקר>> 

רופא שיניים אורטודנט מומחה

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן