יישור שיניים למבוגרים – האם ניתן לבצע ?

יישור שיניים למבוגרים בכל גיל

מבוגר הינו מי שסיים את תהליכי הגדילה: מדובר על גילאי 16 בזכר ו-18 בנקבה. למרות האמונה הרווחת, ניתן לבצע טיפול יישור שיניים למבוגרים מוצלח בכל גיל שהוא, ולאו דווקא בילדים בלבד. בעשרים וחמש השנים האחרונות גדל בצורה ניכרת מס’ המבוגרים העוברים טיפול אורטודתנטי גם בארץ וגם בעולם (עליה של 44% במספר המבוגרים העוברים טיפול אורתודונטי בארה”ב). יחד עם זאת, שיעור המבוגרים המטופלים בישראל עדיין נמוך משמעותית יחסית למס’ בארה”ב.

הגורמים לעלייה בשיעור יישור שיניים למבוגרים

1. עליה במודעות לטיפול יישור שיניים וההבנה שיישור שיניים למבוגרים יכול להוביל לתוצאות מוצלחות.

2. חשיבות האסתטיקה- למראה השיניים חשיבות רבה הניתנת להשוואה לגובה, משקל גוף ומראה השיער.

3. במקביל לטכניקה המסורתית של יישור שיניים באמצעות פלטה לשיניים, נוספו בשנים האחרונות טכנולוגיות אסתטיות חדשות: מכשור שקוף, אינויזליין מכשור פנימי.

למידע נוסף על השיטה היכנסו למאמר יישור שיניים בשיטת אינויזליין

4. הרחבת אפשרויות הטיפול הודות לשתלים אורתודונטים ההופכות אותו לנוח מהיר וקל יותר.

5. אורתודונטיה משפרת את בריאות חניכיים למשל במקרים של צפיפות ומנשך עמוק טראומטי

6. התפתחות שיטת ווילקודנטיקס המאפשרת קיצור משמעותי במשך הטיפול למשך 3-8 חודשים בלבד הודות לשימוש בכירורגיה מסייעת!

7. עזר לשיקום – פעולות כמו הבקעת והזקפת שן כהכנה לכתר. האורתודונטיה מונעת את עקירת השן או ביצוע כתר מוצלח בה.

מאפייני יישור שיניים למבוגרים

1. יישור שיניים למבוגרים הוא לרוב טיפול קצר ומהיר.

2. מוטיבציה ושיתוף הפעולה –מודעות לטיפול, השגת היגיינה אוראלית משופרת וטיפול יעיל.

3. חוסר גדילה – כאשר מדובר בפער בין הלסתות, לא ניתן לנצל את תהליכי הגדילה כמו בילד צעיר. האפשרויות במצב זה או לבצע טיפול דנטלי ללא מעורבות לסתות, או לבצע טיפול אורתודונטי בשילוב עם ניתוח לסתות (עבודה משותפת של האורתודונט עם כירורג פה ולסתות). כאשר מדובר בפתרון בעיה דנטלית חוסר הגדילה אינה מהווה חיסרון.

מעוניינים להצטרף למטופלינו המרוצים שעברו שיניים וזכו בחיוך יפה יותר? מוזמנים לייעוץ באחת המרפאות שלנו ברמת גן או בראש העין

 

נכתב ע”י:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

 

למידע נוסף על יישור שיניים 

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן