אינויזליין – יישור שיניים שקוף באמצעות גשר שקוף

מה זה אינויזליין ומהי שיטת אינויזליין לביצוע יישור שיניים שקוף?

יישור שיניים בלתי נראה בשיטת אינויזליין Invisalign הוא שיטה חדשנית ליישור שיניים באמצעות פלטות (קשתיות) פלסטיק שקופות בלתי נראות. גשר שקוף זה, מאפשר לא רק לילדים (ליישור שינים לילדים, הקליקו) ולבני נוער ליהנות משיניים מיושרות, מתפקדות בלעיסה וממראה נהדר בזמן חיוך, אלא גם למבוגרים שעד כה נרתעו מכך מאוד.

מהם היתרונות של שיטת Invisalign ליישור שיניים שקוף באמצעות גשר שקוף?

–  טכנולוגיה ייחודית של הדמיה תלת ממדית מדויקת.

–  אסתטיקה מצוינת במהלך הטיפול.

–  יישור שיניים אישי עם תוצאות מושלמות בזמן הקצר ביותר.

–  ניקוי השיניים מתאפשר ביתר קלות לשמירה על פה בריא וחניכיים בריאות הודות להנחת גשר שקוף.

–  הקשתיות אינן כואבות נוחות מאד להרכבה.

חשוב לציין שתכנון תוכנית הטיפול הוא המרכיב המרכזי בטכנולוגיה זאת. המומחה ליישור שיניים מגבש תוכנית טיפול מדויקת לכל שן ושן בתוכנה של Invisalign ומייצר את השלבים של התהליך ליישור שיניים. המכשיר עצמו הוא ה”התבטאות” של מומחיותו של הרופא ומשמש כאמצעי לביצוע השינוי הדרוש בפה ובשיניים. מדובר במכשיר שמאפשר השפעה ישירה על כל שן בהתאמה ועל פי התוכנית הכוללת ליישור השיניים.

 

כמה עולה יישור שיניים ע”י גשר שקוף של אינויזליין?

ישנם 5 נושאים המשפיעים על מחיר גשר שקוף:

  1. הצרכים הרפואיים שלך – כשאנחנו בודקים את הצרכים הרפואיים, אנחנו מתייחסים לתפקוד השיניים ולאסתטיקה. ככל שמצב השיניים מורכב יותר, גם הטיפול מורכב וארוך יותר. כבר בפגישה הראשונית ולאחר הבדיקה, הרופא המומחה מעריך את מורכבות הטיפול, משך הטיפול וגם את עלותו.
  2. משך הטיפול – במרבית המקרים, מדובר במשך טיפול קצר בהשוואה לשיטות אחרות.
  3. אסתטיקה מנצחת – הגשר השקוף בלתי נראה ומאפשר לחייך בפה מלא ולהרגיש ביטחון עצמי.
  4. האם האורתודנט הינו מומחה ליישור שיניים – פרופ’ עיני הינו אורתודונט מומחה ליישור שיניים. מאמין ופועל בשיטת האורתודונטיה המותאמת אישית CUSTOMIZED ORTHODONTICS. פרופ’ עיני הינו בעל תואר מוסמך במדעי רפואת שיניים בהצטיינות ובעל תעודה ממשרד הבריאות. מנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה.
  5. ותק המרפאה  ישנה חשיבות רבה לוותק ולניסיון בשיטת אינויזליין של הרופא המטפל. למרפאתנו ניסיון מצטבר של 21 שנים בטיפול בשיטה זו מאז השקתה בארץ ומיושמים בה כל החידושים העדכניים בטכנולוגיה זו. לאורך השנים טיפלנו במאות רבות של ילדים, בני נוער ומבוגרים מרוצים.
  6. האם מדובר בשיטת אינויזליין המקורית או בחיקוי? – בעקבות ההצלחה של אינויזליין, נכנסו חברות רבות לתחום. חשוב לדעת שנכון להיום איכות התחליפים והתוצאות שניתן להשיג נמוכות מאוד בהשוואה לאינויזליין המקורי.
  7. שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית – אנו משתמשים בטכנולוגיות הדיגיטאליות המתקדמות ביותר של אינויזליין, כדי להתאים את הטיפול באופן איש. כבר לאחר הבדיקה תוכלו לראות כיצד יראו השיניים לאחר היישור, וזאת באמצעות סריקה והדמיה ממוחשבות של הפה .

 

 שלבי הטיפול ע”י גשר שקוף

1. בדיקת אבחון והתייעצות ראשונית עם פרופ’ עיני שמואל, בדיקת שיניים וחניכיים מקיפה ותמונות וצילומים של הפה.

2. סריקה של הפה והשיניים והכנת תוכנית טיפול המועברת לאינויזליין ביחד עם צילומי הפה והשיניים.

3. קבלת הדמיה תלת מימדית של חברת Invisalign המדמה גשר שקוף על סמך הסריקה והמדידה.

4. ביצוע תיקונים רבים עד לקבלת תוכנית טיפול אידאלית, הדגמתה למטופל והערכה את משך הטיפול המשוער.

5. ייצור הקשתיות בחברת Invisalign בהתאם לתוכנית הסופית שגיבש המומחה ליישור שיניים ולסתות.

6. מסירת הקשתיות למטופל והוראות הסתגלות לפלטה, הרכבה והחלפת הקשתיות, ניקוי השיניים והקשתיות.

7. ביקורת במרפאה כל 4-6 שבועות לביקורת שיניים וחניכיים והבטחת התקדמות הטיפול.

8. לקראת סוף הטיפול – הערכה מחדש לגבי צורך בשלב נוסף של קשתיות ללא עלות נוספת.

9. סיום הטיפול לאחר כשנה וחצי. שמירת התוצאות באמצעות שילוב של קיבוע או פלטה בלבד.

במשך כל הטיפול נדרשת ביקורת תקופתיות של רופא שיניים וניקוי שיניים ע”י שיננית וכמובן הקפדה על היגיינה אוראלית של המטופל.

 

על מה חשוב להקפיד במהלך הטיפול של יישור שיניים שקוף?

–  הצלחת הטיפול תלויה בשיתוף פעולה בהרכבת הקשתיות של המטופל לאורך זמן הטיפול.

–  הקשתיות נשלפות ויש להיזהר לא לאבד או לעוות אותן.

 

האם השיטה מחייבת עקירת שיניים?

ניתן להימנע ברב המוחלט של המצבים מעקירת שיניים, באמצעות הרחבת הלסת והזזת השיניים אחורנית. בנוסף ניתן לשייף שיניים ליצירת מקום המאפשר לשיניים הסמוכות לזוז.

 

תמונות של לפני ואחרי יישור שיניים שקוף בשיטת אינויזליין

מימין: בת 27, יישור שיניים בקשתיות שקופות לתיקון מנשך פתוח, צפיפות וחוסר סדירות תוך 17 חודשי טיפול

משמאל: בת 33, יישור שיניים בקשתיות שקופות לתיקון חוסר סדירות ומנשך עמוק ב14 חודשי טיפול

אינויזליין - יישור שיניים שקוף באמצעות גשר שקוף

אינויזליין לפני ואחרי

איך פועלת שיטת Invisalign?

מדובר בסדרה של קשתיות פלסטיק שקופות המותאמות ע”י המומחה לאורתודונטיה, אישית לפה המטופל, והמזיזות בהדרגה את השיניים. כל קשתית מורכבת בפה משך 22 שעות ביממה למשך 10-7 ימים, מבצעת תנועה מסוימת ומקדמת את הטיפול עד לקשתית הבאה אחריה. הקשתית הבאה המתאימה לפה באופן מדויק, מזיזה את השיניים מהנקודה שבה סיימה הקשתית הקודמת. רצף התזוזות של כל הקשתיות הוא בעצם סך הטיפול.

עד כמה הקשתיות בלתי נראות?

הן בלתי נראות ממרחק של כ-25  ס”מ ומעלה. רק כאשר מסתכלים במראה ממרחק קטן יותר ניתן להבחין בשולי הקשתית.

מה משך הטיפול?

משך הטיפול משתנה בהתאם לליקוי הסגר, למורכבות ולדרגת הקושי של הטיפול ונע בין מספר חודשים ועד לשנה וחצי – שנתיים. יישור השיניים מבוצע בשיטה של אורתודונטיה מותאמת אישית ומאפשר להזיז כל שן או קבוצת שיניים בנפרד.

האם יש הגבלות על אכילה ושתייה?

אין הגבלות. בשונה מגשר בשיניים, קשתיות האינויזליין נשלפות מהפה, ולכן אין הגבלה באכילת מאכלים או חטיפים האהובים עליכם. חשוב להימנע בזמן הרכבת הקשתית מלעיסת מסטיק הנצמד לקשתיות, ממאכלים מכתימים ומשתיית משקאות חמים מחשש לעיוות. הקשתית ניתנת להסרה בקלות לפני כל ארוחה, ומאפשרת ניקוי יעיל שלה וצחצוח שיניים לאחר הארוחה בכדי לשמור על ריח פה רענן והיגיינת פה טובה.

האם טיפול Invisalign כואב?

בניגוד לגשר בשיניים בו יכולים להיווצר קצוות חדים, קשתיות הגשר השקוף חלקות ונעימות למגע. בשונה מגשר בשיניים בו מופעלים כוחות על כל השיניים שיכולים לגרום לכאב, קשתיות האינויזליין מפעילות על כל שן או קבוצת שיניים מסוימת בדיוק את הכוח הרצוי בשלב המתאים של הטיפול. הקשתית הראשונה יכולה לכל היותר לגרום ללחץ, חוסר נוחות, להצטברות רוק ולקשיים בדיבור למשך מספר ימים – תופעות שייעלמו עם ההסתגלות לפלטות של האינויזליין.

השוואה לשיטות טיפול אחרות

בגשר השיניים הרגיל מופעלים ברב המקרים כוחות על כל השיניים. באורתודונטיה מותאמת אישית בשיטת Invisalign קיים יתרון של טיפול יותר ממוקד ופחות כואב, המאפשר מענה על בעיות המטופל ביעילות רבה, ולעיתים אף חיסכון בזמן טיפול.

האם רופא השיניים צריך הכשרה מיוחדת?

בהחלט. פרופ’ עיני הינו מומחה ליישור שיניים ומראשוני האורתודנטים שעברו הסמכה, ומטפל בשיטה זו בהצלחה רבה במטופלים רבים מזה 20 שנה! פרופ’ עיני מהשתלם ומרצה בתחום בכנסים בארץ ובחו”ל בפרוטוקולים העדכניים והחדישים המאפשרים את ניצול המומחיות שלו באורתודונטיה להשגת יישור שיניים בלתי נראה אופטימלי גם בליקויי סגר קשים, שלא היו ניתנים לתיקון Invisalign עד כה! פרופ’ עיני הינו בעל דירוג DIAMOND II APEX היוקרתי, המעמידה את מרפאתנו במעמד של האחוזון העליון של רופאי Invisalign ברחבי אירופה.

יישור שיניים שקוף בשיטת אינויזליין

האם זו שיטת הטיפול היחידה בקשתיות שקופות?

לא. קיימות שיטות נוספות של יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות. שיטת האינויזליין הינה בעלת הותק הרב ביותר ומתאימה לטיפול בליקויי סגר מורכבים, באמצעות טכנולוגיה תלת מימדית מדויקת ומותאמת אישית.

מה תרומת הטכנולוגיה?

תרומה עצומה. מדובר בטיפול שנמצא בקדמה הטכנולוגית ומאפשר טיפול קצר, הדורש תכנון מוקדם של מומחה וככזה מחירו גבוה מטיפולים סטנדרטים.

היא מאפשרת טיפול מהיר ומדויק תוך הפעלת כוחות מדודים ושקולים על השיניים. בנוסף,  ניתן לראות מהו סוג התנועה בכל שלב ואת התוצאות הוירטואליות הסופיות של הטיפול, עוד לפני תחילת הטיפול בפועל, לשביעות רצונו של המטופל. 

 

לקבלת מידע נוסף על הטיפול חייגו!

או השאירו פרטים בטופס הרשמה ונחזור אליכם בהקדם!

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן