חוות דעת שנייה ממומחה ליישור שיניים

הצורך ביישור שיניים מציף אצל מטופלים מסוימים חששות, ספקות ואפילו פחדים: אולי הרופא טועה? אולי קיים טיפול טוב יותר מבחינה פונקציונלית ואסתטית? האם מומחה ליישור שיניים אחר יכול להציע פתרון יעיל יותר בעל פחות סיכונים ותופעות לוואי? ספקות אלו הם חלק לגיטימי מההחלטה על יישור שיניים, ונובעים מהעובדה שהרפואה ויישור השיניים אינם מדע מדויק וקיים יותר מפתרון מקצועי מוצלח אחד לבעיה רפואית. טובת המטופל מצדיקה חשיפה למקסימום המידע ולחידושים העדכניים לפני קבלת ההחלטה הסופית לטיפול. הדרך המקובלת להשיג את המידע, היא באמצעות יעוץ נוסף – חוות דעת שנייה, המוסיפה לביטחון של המטופלים בנחיצות הטיפול. חוות דעת כזו נמסרת לא על ידי רופא השיניים הכללי, אלא על ידי רופא מומחה ביישור שיניים, שהוא בעל הניסיון והידע הרב ביותר בתחום. לאחרונה חלו פריצות דרך רבות ביישור שיניים הכוללות בין השאר יישור שיניים שקוף לטיפול בילדים, שימוש במכשיר קרייר (carrier) במקום רסן לשיניים ועוד חידושים.


רופא שיניים מומחה ליישור שיניים ולסתות

מומחה ליישור שיניים ולסתות הוא רופא שיניים אשר מעבר להכשרתו כרופא שיניים התמחה במשך 4 שנים נוספות ביישור שיניים במוסד מוכר על ידי המועצה המדעית של משרד הבריאות, עבר את בחינות ההתמחות הממשלתית וקיבל תואר מומחה מטעם משרד הבריאות. חוות דעת שימסור אורטודנט מומחה, טובה הן לאישור האבחנה הרפואית, והן בהמלצה על הטיפול המתאים, השלכותיו ואפשרויות טיפול נוספות. חוות דעת שנייה היא זכות המעוגנת בחוק זכויות החולה, ומאפשרת לנצל ידע של מספר מומחים ולקבל החלטה מתוך הבנה עמוקה יותר של הנושא והחלופות הטיפוליות. לאחר קבלת ייעוץ זה מסוגל המטופל לבחור בתכנית הטיפול לפי העדפותיו. יחד עם זאת, חלק מהמתרפאים לא פונים לחו”ד ממגוון סיבות. אמנם הפנייה לחוות דעה נוספת לא צריכה לגרום לפגיעה בכבוד רופא השיניים, אבל קיימת האפשרות שדעה סותרת תקשה על ההתמודדות עם המידע המבלבל ועל ההחלטה על הטיפול הנכון.

דר שמואל עיני מומחה ליישור שיניי - אורטודנט מומחה

 

חלופות אפשריות ליישור שיניים למבוגרים

חוות דעת נוספת עשויה לעזור למתרפא לקבל החלטה מושכלת בהתאם להעדפותיו, מצבו הבריאותי והכספי. במקרה של מתרפאים מבוגרים בעלי שיניים בולטות ובליטת שפתים, עם רווחים ומנשך פתוח (השיניים הקדמיות לא מכסות את השיניים התחתונות בזמן סגירה).  החלופות האפשריות  של יישור שיניים למבוגרים הן:חוות דעת נוספת עשויה לעזור למתרפא לקבל החלטה מושכלת בהתאם להעדפותיו, מצבו הבריאותי והכספי. במקרה של מתרפאים מבוגרים בעלי שיניים בולטות ובליטת שפתים, עם רווחים ומנשך פתוח (השיניים הקדמיות לא מכסות את השיניים התחתונות בזמן סגירה).  החלופות האפשריות  של יישור שיניים למבוגרים הן:

א. מומחה אחד יציע גישה שמרנית לסגירת הרווחים בין השיניים באמצעות גשר לשיניים או גשר שקוף.

ב. מומחה שני יציע סגירת רווחים באמצעות גשר בשיניים הכולל ארבע עקירות של מלתעות בכדי לאפשר הטיה נכונה ככל האפשר של השיניים הבולטות.

ג. מומחה שלישי יציע טיפול אורתוכירורגי – ניתוח לסתות המשולב עם אורתודונטיה, בכדי להשיג סגירת שיניים אופטימלית והשפעה מיטבית על הפנים ומיקום השפתיים.

ד. מומחה רביעי בעל ניסיון ביישור שיניים באמצעות יישור שיניים שקוף בשיטת אורתודונטיה מותאמת אישית (COSTUMIZED ORTHODONTICS), יציע גישה שמרנית ללא עקירות כלל של גשר שקוף בלתי נראה .

ניתן לראות כי בליקויי סגר זה קיימים מספר פתרונות טובים, מקובלים ולגיטימיים. חלקם פשוטים וזולים, אחרים מורכבים ויקרים. חוות דעת נכונה תעזור למטופל להחליט האם לעבור בסוג הטיפול – שמרני או לחילופין הכרוך בעקירות או אף בניתוח, ומהו המכשור שיבחר – גשר נראה או גשר שקוף להשגת את התוצאות האסתטי והפונקציונלי הטובות ביותר.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

במרפאות השיניים של ד”ר עיני, מומחה ביישור שיניים, ברמת גן ובראש העין נמסרת חוות דעת נוספת למעוניינים בכך צרו עמנו קשר בטלפון או על ידי שליחת טופס צור קשר באחד מהסניפים שלנו ב- סניף רמת גן או סניף ראש העין

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן