מכשור CARRIER – תחליף ראוי לרסן

ברב המקרים מיישר האורתודנט את השיניים ללא צורך בעקירות שיניים קבועות. שיטות טיפול שמרניות באמצעות רסן, נותנות מענה לליקוי סגר של בליטת השיניים קדמיות או חוסר מקום (צפיפות בלסת), על ידי הזזה אחורה של השיניים העליונות. יחד עם זאת, הרכבת רסן כרוכה בהתנגדות ובחוסר נעימות משמעותית למטופלים ולמשפחותיהם. רסן לשיניים הוא מכשיר חיצוני המחובר אל שתי טבעות המודבקות על השיניים האחוריות אותן הוא דוחף אחורנית. קיימים שני סוגי רסן לשיניים: רסן המחובר לרצועה צווארית ורסן המחובר לכובע ראש. גם הרסן הצווארי היותר נוח לשימוש והפחות נראה לעין, מאד לא אהוב על הילדים. הצורך בהרכבת רסן משך כ- 16 שעות ביממה מרתיע מאד, למרות שמדובר רק במספר קטן של שעות הרכבה במשך אחה”צ והערב בנוסף להרכבת הרסן בשעות הלילה. פתרונות טכנולוגיים חדשניים ובהם הפנדולום מצמצמים עוד יותר את הצורך בעקירות שיניים. הפנדולום הוא מכשיר פנימי המודבק בלסת העליונה ומורכב מטבעות וקפיץ שדוחף את השיניים אחורנית. הפנדולום אמנם מסוגל לקצר במספר חודשים (כמעט בחצי ( את זמן הרכבת הרסן, אך אינו מונע ברב המקרים את הצורך ברסן.

מכשור קרייר

פריצת דרך משמעותית  היא פיתוח מכשור קרייר (CARRIER MOTION), המאפשר טיפול שמרני בליקויי סגר קשים ללא עקירות שיניים, ומשמש תחליף מצוין להרכבת רסן ממושכת. לקרייר יתרון על טיפול אורתודונטי באמצעות עקירות הודות לשמירה על פרופיל הפנים ומפרק הלסת. המכשור פנימי ובלתי נראה, בעל עיצוב מלוטש, אסתטי ולא פולשני, ופותר בעיות מורכבות ללא מאמץ כמעט. המכשור  מחליף  ששה – תשעה חודשי הרכבה של רסן בטיפול קצר ונוח של עד ארבעה חודשים בלבד! המכשיר מפעיל כוח טבעי ועדין, ומאפשר תזוזת הטוחנת העליונה אחורנית בטווח 3-6 מ”מ בממוצע תוך סיבוב והטיה של השן.  התוצאה המתקבלת של תנועה אחורנית של כל המשנן האחורי, מהניב  והמלתעות עד לטוחנות, לכדי  השגת סגר מושלם. השימוש במכשור הוא בתחילת הטיפול, כאשר אין כוחות נוספים בפה ולפני הדבקת גשר בשיניים.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן