כמה זמן נשאר עד לסיום טיפול יישור השיניים?

כמה זמן נשאר עד לסיום טיפול יישור השיניים? זו קרוב לוודאי השאלה הנשאלת ביותר לכל אורתודונט.

טיפול יישור שיניים יכול להוות מטרד משמעותי, והרבה מטופלים פוטנציאלים מסרבים לטיפול רק בגלל משך הטיפול ומספרן הרב של הפגישות אצל האורתודונט. ברור מאליו, כי קיצור משמעותי במשך הטיפול, יכול לפתוח אפשרות של יישור שיניים להרבה מטופלים הנזקקים לו אבל נרתעים ממנו. העניין חשוב שבעתיים במבוגרים המתעניינים בטיפול ביישור שיניים בהיקפים הולכים ועולים, ואכן מספרם במרפאות האורתודונטיות הולך ועולה בשנים האחרונות. לפנינו חלק ממגוון שלם של שיטות המאפשר הפחתה משמעותית במשך הטיפול במבוגר.

א. ווילקודונטיקס – (WILCKODONTICS AAO)

שיטה המאפשרת קיצור במשך הטיפול הודות למיצוי מלא של הפוטנציאל לשחלוף העצם הסובבת את השיניים. בשיטה זו הנקראת WILCKODONTICS או (AAO Accelerated Osteogenic Orthodontics) ניתן לסיים טיפול ברב הבעיות יישור השיניים במתבגרים ומבוגרים עד פי 3-4 מהר יותר מאשר בטיפול הרגיל!!

תוצאה זו ניתנת להשגה בזכות שילוב יישור שיניים יעיל עם פרוצדורה בחניכיים ההופכת את עצם הלסת לרכה, ומאפשרת שיחלוף העצם מואץ ומהיר מאד, ובעקבותיו תזוזת השיניים המוזזות בתוכה מהיר ביותר. בנוסף לקיצור המושג במשך הטיפול בשיטה זו, השיטה טומנת בחובה יתרונות נוספים: הרחבת אפשרויות יישור השיניים – ללא עקירות וללא ניתוח לסתות, שיפור במראה הפנים והפרופיל, שיפור בריאות החניכיים בתום הטיפול ותוצאה יציבה יותר (שמירת התוצאה לאורך זמן).

ב. שתל אורתודונטי

שתל אורטודנטי

שתל אורתודונטי הוא בורג המוחדר ללסת המטופל בהליך פשוט וקצר בהרדמה מקומית לתקופת יישור השיניים בלבד, כאשר בתום הטיפול מוציאים את השתל. השתל מאפשר העברת כוחות אורתודונטים ישירות אל הלסת מבלי להשפיע השפעה לא רצויה על השיניים הסמוכות. שתל אורתודונטי שונה במהותו משתל קבוע: הוא קטן מאד, הכנסתו מהירה מאד ואינה כרוכה בכאב, והחזרה לפעילות יום -יומית לאחר ההשתלה היא מידית. בנוסף לקיצור משך יישור השיניים, מאפשר השתל טיפול בבעיות בהם לא ניתן היה לטפל בעבר, יכול לחסוך עקירות שיניים קבועות, ניתוחי לסת, גשרים בשיניים או השתלות שינים קבועה. כמו כן , לעיתים מאפשר השתל טיפול יותר אסתטי וחוסך מכשור מרתיע על השיניים הקדמיות לאורך כל הטיפול.

ג. שיטת אינויזליין

גשר שקוף בשיניים

אינויזליין היא שיטת אסתטית של יישור שיניים המחליפה את הטבעות וחוטי המתכת באמצעות סדרה של מכשירים שקופים בלתי נראים (קשתיות), העשויים מפלסטיק קשיח ואינם נראים לחלוטין. כל קשתית מורכבת בפה למשך שבועיים לאורך כל שעות היממה חוץ מאכילה וניקיון השיניים ומזיזה את השיניים באופן הדרגתי. לאחר  שבועיים נמסרת הקשתית הבאה בתור עד לקשתית האחרונה. רצף תזוזות השיניים של כל סדרת הקשתיות מביא לתוצאה הרצויה. השימוש בטכנולוגית מחשוב תלת ממדית ובאמצעי ייצור מדויקים מדמים את תוצאת הטיפול הרצויה לתיקון ליקוי הסגר. בנוסף לקיצור משך הטיפול, האינויזליין אסתטי מעצם היותו לגמרי בלתי נראה, היגייני, נוח ומיוצר בטכנולוגיה חדשנית בעלת דיוק רב.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן