יישור שיניים ללא גשר – רפואת שיניים אסתטית מתקדמת

פתרונות מתקדמים ליישור שיניים בלתי נראה

במשך שנים רבות יישור השיניים המקובל היה באמצעות גשר מתכתי, אך היום עם הדגש המושם על אסתטיקה, ובכלל זה על מראה השיניים, אנו עדים להגברת המודעות והביקוש של ליישור שיניים ללא גשר. כתוצאה מכך מתבגרים ומתבגרים רבים עוברים יישור שיניים באמצעות פתרונות מתקדמים של יישור שיניים אסתטי או יישור שיניים בלתי נראה המפורטים בהמשך.

 invisalign

יישור שיניים שקוף

בשיטה הנפוצה והמקובלת ליישור השיניים מודבק המכשור המתכתי (סמכים וטבעות אורתודונטיות ממתכת) על המשטחים החיצוניים של השיניים. לאחרונה הופיעו סמכים ננעלים שקופים המודבקים על השיניים ומאפשרים טיפול אורתודונטי ויישור שיניים ללא הגשר המתכתי מבלי להאריך במשך הטיפול.

יתרונות חשובים נוספים של המכשור השקוף הם בעמידותו הגבוהה ובמראהו האסתטי. המכשור השקוף מורכב קשתות שקופות ומטבעות שקופות עם מנגנון נעילה בצבע השן, ללא הגומיות השקופות שהיו קיימות במכשור הישן שנטו להצהיב עם הזמן וחייבו את החלפתם בגומיות שקופות חדשות.

יישור שיניים ללא גשר בשיטת אינויזליין

אינויזליין היא שיטה ליישור שיניים שקוף המחליפה את הטבעות וחוטי המתכת באמצעות סדרה של פלטות שקופות בלתי נראות (קשתיות), העשויות מפלסטיק קשיח ואינן נראות לחלוטין. טכנולוגית מחשוב תלת ממדית ואמצעי ייצור מדויקים מדמים את תוצאת הטיפול הרצויה לתיקון מרבית ליקויי הסגר (צפיפות ורווחים בשיניים, מנשך עמוק ועוד). כל קשתית מורכבת בפה משך שבועיים בכל שעות היממה (חוץ מאכילה וניקיון השיניים והמשך נמסרת הקשתית הבאה אחריה עד לסיום הרכבת הקשתית האחרונה. רצף תזוזות השיניים של סך סדרת הקשתיות מביאה ליישור השיניים ללא גשר. בנוסף ליתרון האסתטי של המכשור על פני המכשור הקונבציונלי, קיימים יתרונות נוספים למכשור הודות לאפשרות של צחצוח השיניים וניקוי בחוט דנטלי ביתר קלות, מכשור נוח יותר וטכנולוגיה המאפשרת לדמות את התוצאה הסופית עוד לפני התחלת הטיפול. השיטה הינה בעלת את אישור FDA ומיועדת בעיקר למתבגרים (אינויזליין טין) ולמבוגרים. מאות אלפי מטופלים ברחבי העולם טופלו בה מאז שנת 1999 ועד כה.

יישור שיניים פנימי בשיטת אינקוגניטו

יישור השיניים הפנימי הינו בלתי נראה, והמכשור מודבק על המשטח הפנימי (לינגואלי) של השיניים. INCOGNITO (אינקוגניטו) הינה שיטה חדשנית ומבטיחה של יישור שיניים ללא גשר בשיניים – פרי הפיתוחים והניסיון הנצברים של השנים האחרונות, המאפשרת דיוק מרבי והתאמה אישית למתאר השיניים הייחודי ולמצב האורתודונטי. במעבדת החברה מיוצרים בשיטה זו לאחר סריקת תבנית השיניים, ועיבוד ממוחשב סמכים וחוטים המותאמים באופן אישי לשיני המטופל/ת. במרפאה האורתודונטית מודבקים הסמכים למשטח הפנימי של השיניים ונעשה שימוש בחוטים האישיים. יישור שיניים שקוף ומדויק זה מאפשר הפחתת טעויות אפשריות בהדבקה וקיצור משך יישור השיניים. בנוסף, אין הפרעה לדיבור, ומושגת היגיינה אורלית טובה עם מינימום דלקות חניכיים.

Incognito-lingual-braces

 נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן