כל החיוך כולו גשר שקוף מאוד: על טיפולי יישור שיניים בשיטת האינויזליין

טיפולי יישור שיניים שייכים לתחום האורתודנטיה, ומטרתם היא לבצע תיקונים בשיניים שאינן ישרות. מי שמוסמך לבצע טיפולי יישור שיניים, הוא רופא שיניים מומחה אשר עבר הכשרה ייעודית לכך. להרבה אנשים יש נטייה לראות בטיפולי יישור השיניים – דרך לטפל באסתטיקה בעייתית בחלל הפה. בפועל, שיניים שאינן ישרות יגרמו לבעיות בפעולות שגרתיות כמו דיבור ואכילה.

מטרתו המרכזית של תהליך יישור השיניים היא קודם כל לפתור את בעיית השיניים העקומות. מעבר לכך, מדובר בטיפול שיקומי אשר נועד להחזיר לנו את החיוך הבריא לפנים. בעבר, תהליכי טיפול יישור השיניים – היו נפוצים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. לאחרונה, ניתן לראות עלייה משמעותית בטיפולי יישור שיניים גם בקרב האוכלוסייה הבוגרת. בארצות הברית למשל, אחוז האוכלוסייה הבוגרת מתוך סך  האוכלוסייה העוברת טיפולי יישור שיניים, עומד על 35%. לצד זאת, מומחים מובילים בתחום מסכימים פה אחד, כי הכי מומלץ להתחיל בטיפולי יישור שיניים בשלב מאוד מוקדם. המלצתם היא להתחיל את הטיפול עוד מגיל 7. כיום ישנן שיטות מתקדמות לביצוע טיפולי יישור שיניים, ואחת מהן היא שיטת האינויזליין.

אינויזליין

יישור שיניים אינויזליין: ללכת עם ולהיראות בלי

טיפול יישור שיניים בשיטת אינויזליין (Invisilign או “יישור בלתי נראה”), הוא דרך טכנולוגית מתקדמת לטפל בבעיה של שיניים עקומות. בעזרת שימוש בהדמיית מחשב תלת-ממדית, נבנית תכנית מלאה ופרטנית לטיפול בהדרגה בשיני המטופל. בהמשך מיוצרת סדרת קשתיות שקופות המותאמות במדויק למידות השיניים. קשתיות אלה מוחלפות בכל פרק זמן של שבועיים עד להשגת התוצאות הרצויות. משך זמן הטיפול בשיטת האינויזליין משתנה מאדם לאדם, והוא תלוי כמובן בהמלצותיו של הרופא המטפל אשר ניתנות בהתאם לצרכים הנקודתיים של המטופל.

לעומת שיטות הטיפול ליישור שיניים שהיו נהוגות בעבר, שיטת האינויזליין מקלה מאוד על שגרת החיים. הקשתיות השקופות מהוות קודם כל פתרון אסתטי בולט, כיוון שלא מבחינים בהן. מעבר לכך, הן גם ניתנות להסרה במהלך תקופת הטיפול כך שניתן לשתות ולאכול כל דבר ללא כל חשש. הסרת הקשתיות מאפשרת גם להמשיך ולשמור על היגיינת הפה באופן שוטף, בין אם זה על ידי צחצוח שיניים או באמצעות חוט דנטלי. יתרון נוסף לשיטת האינויזליין היא שלא נעשה בה כל שימוש בקוביות מתכת או בחוטי מתכת – מה שעלול לגרום לפציעות פנימיות בחלל הפה. בנוסף, הודות לשימוש בהדמיית המחשב התלת-ממדית, מטופלים יכולים לראות כיצד ייראו שיניהם עוד בטרם התחילו לבצע את הטיפול.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן