איך מורידים גשר? הוראות לאחר הורדת המכשור הקבוע

היום הגדול הגיע!!!

היום אנחנו מורידים את המכשור הקבוע מן השיניים, ומסתיים הטיפול הפעיל. זהו יום שמח למתרפא ולרופא. מהיום ניתן לחייך בפה מלא ללא המכשירים המודבקים על השיניים, ללא חשש לשבור משהו בנגיסה, או להידקר מקצה של חוט עקשני, שלא נתן לקציצו על ידי הפליירים שבבית

אם את/ה רוצה שהתוצאה האסתטית של הטיפול תשמר לאורך ימים (יש מישהו שאינו רוצה בכך?) יש להקפיד, בלא פשרות, על כל הוראות ההתנהגות עם הרטיינרים הנשלפים (המכשירים הניידים הניתנים ברוב המקרים בגמר הטיפול) או הקבועים (קיבוע אורתודונטי). הרטיינר נועד לשמור על ההישג שאליו הגעת יחד עם הרופא.

הטיפול הפעיל פתר רק את הבעיה שבגללה הגעת למרפאה, אך הגורמים והכוחות שיצרו את הבעיה ממשיכים לפעול, בדרך כלל. נדרש זמן נוסף, כדי שהרקמות הסובבות את השן יסתגלו באופן מלא למצב החדש. לעתים, יש להמשיך להרכיב גם את הרסן לפי הוראות הרופא, מפני שתהליכי הגדילה עדיין לא הסתיימו, והשימוש במכשיר נועד לשפר את היחסים בין הלסתות.

הקפדה על השימוש ברטיינרים היא לטובתך. חוסר הקפדה על הרכבה רצופה של המכשירים עלולה לגרום לנסיגה במצב השיניים, שתפגע במראה האסתטי של השיניים והפנים. הנסיגה בדרך כלל מהירה מאד ומתרחשת תוך מספר ימים.

התגובות הראשוניות להרכבת המכשיר בפה הן הצטברות רוק, קושי מסוים בדבור, וקושי בלעיסה. תופעות אלו נעלמות תוך ימים ספורים עם הרכבה המשכית של המכשיר. בזמן הרכבת המכשיר יש להימנע ממאכלים דביקים (טופי, מסטיק, סוכריות גומי וכו’) על מנת למנוע עיוות של המכשיר. בנוסף לכך יש לדאוג לניקיון מרבי של המכשיר, כדי למנוע זיהומי פה. חובה לצחצח את המכשיר לפחות פעמיים ביום במברשת השיניים, ולשטוף במים קרים. כמו כן יש לצחצח את השיניים, החניכיים, והחיך הבאים במגע עם המכשיר. יש לשמור על שלמות המכשירים, שכן תיקון שברים או בניית מכשיר חדש עולים כסף רב!!! אם בכל זאת המכשיר נשבר או אבד, יש להודיע על כך בלא דיחוי למרפאה, ולתאם ביקור. דחיית הביקור תגדיל את הסבירות לתזוזת שיניים מרגיזה.

מומלץ לפנות בשלב זה לרופא השיניים שלך על מנת לתאם בדיקה שגרתית, וכן לשיננית לשם בצוע ניקוי.

לצערנו, אחד השינויים המתחוללים במערכת השיניים, הוא הופעה של צפיפות השיניים בלסת תחתונה. תופעה זו יכולה לקרות לכל אחד, בין עם עבר או לא עבר טפול אורתודונטי, והיא קשורה לפיזיולוגיה ולביולוגיה הנורמליות של התבגרות גוף האדם, בדיוק כמו שהשיער מאפיר או נושר עם הגיל.

הצוות ואני מקווים שתקופת הטיפול הפעיל תיזכר כחוויה מיוחדת, ותיכלל אצלך במערכת החוויות החיוביות. יש להקפיד על המשך הביקורים הסדירים במרפאה, עד אשר תינתן הוראה אחרת.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

מעוניינים בחיוך יפה יותר?

מוזמנים לייעוץ באחת המרפאות שלנו ברמת גן או בראש העין

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן