הלבנת שיניים – מרפאות ד”ר עיני

בחברה המערבית בה אנו חיים, ישנה חשיבות עליונה לשמירה על בריאות הגוף, המראה וההיגיינה האישית. אנחנו הולכים לדיאטנים ולמכוני כושר ובונים תוכנית אישית המותאמת לנו. האם החיוך שלנו לא מחייב השקעה דומה? אם התמזל מזלנו ונולדנו עם שיניים צחורות כשלג, אנו ברי – מזל, אולם בקרב רובנו המכריע השיניים מושפעות ממאכלים אותם אנו אוכלים ושותים ומעישון. רגע לפני החלפת השיניים הטבעיות בכתרים או ציפויים, ניתן להציע פתרון פשוט, טבעי וזול המאפשר להגיע לצבע השיניים הרצוי מבלי לבצע שחזורים בשיניים הטבעיות שלנו.

לפני (עליון) אחרי (תחתון)

הלבנת שיניים -לפני ואחרי

שאלות נפוצות בהלבנת שיניים:

מהי הבהרת (הלבנת) שיניים?

זהו למעשה תהליך הבהרה המבהיר את האמייל והדנטין שבתוכו. שיטה זו פועלת על-ידי הנחת תמיסת ג’ל עדינה בסד שקוף המותאם לשיניים ומורכב עליהן. בעת השימוש מתאפשרת הבהרה לקבלת שיניים לבנות תוך מספר ימים בלבד. ניתן לבחור בין טיפול הלבנת שיניים ביום לבין טיפול הלבנת שיניים בלילה.

כיצד פועלת ההבהרה?

התהליך הראשוני הוא חמצון- כשחומר ההבהרה בא במגע עם שכבות השן, מתקבל שחרור (פירוק) של חמצן, המפעיל תהליך כימי בתוך פריזמות האמייל (עמודות הבונות את האמייל) הגורם לפירוק הכתמים ו להבהרתם .

מהו משך זמן ההבהרה?

בדרך כלל ניתן להבחין בשינוי כבר לאחר השימוש הראשון. יחד עם זאת, תהליך ההבהרה תלוי בזמן נוכחות החומר בפה- ככל שזמן שהיית החומר ארוכה יותר התוצאה מהירה יותר. ישנם מטופלים שהשפעת החומר על שיניהם היא מידית, וישנם מטופלים שההשפעה מופיעה רק כעבור שבוע ואף יותר. לא ניתן לחזות מראש איזה שיניים ילבינו מהר ולהפך, אולם מחקרים הוכיחו שהתוצאה המרבית מושגת כעבור 14-10 ימים.

למי מתאימה ההבהרה?

ההבהרה מתאימה כמעט לכל אחד מסוגי הכתמים השונים, כולל כתמים קשים כגון: צריכת אנטיביוטיקה (טטרה-ציקלין) או פלואוריד באופן מופרז בזמן בניית השן. יש לקחת בחשבון שבכתמים קשים אלו משך ההבהרה יהיה ממושך יותר (מעל שבועיים). חשוב לציין שחומר ההבהרה אינו מבהיר סתימות או שחזורים פרותטיים, על כן מומלץ לבצע את תהליך ההבהרה לפני ביצוע טיפולים אלו, או להחליפם לאחר תהליך ההבהרה. ההבהרה אידאלית למטופלים בעלי שיניים בריאות ללא שחזורים.

כמה זמן תוצאות ההבהרה מחזיקות מעמד?

השיניים יהיו לבנות יותר משהיו בעבר. מטופלים מסוימים יזדקקו להבהרה חוזרת תקופתית למשך יום או יומיים, כל שנה עד שנתיים. כדי לשמור על שיניים לבנות רצוי להפחית כמה שיותר את צריכת המוצרים כגון: תה, קפה,יין אדום וטבק.

האם קיימות תופעות לוואי?

ישנם מטופלים שמתלוננים על רגישות זמנית של השיניים לקור במהלך הטיפול. תסמינים אלו נעלמים תוך 3-1 ימים לאחר הפסקת הטיפול או סיומו.

מהו התהליך להשגת שיניים לבנות?

התהליך הוא פשוט מאוד! בשלב הראשון על רופא השיניים שלך לקבוע מה מקור הצביעה, לשם קביעת סוג הטיפול. בנוסף תילקח מידה השיניים על מנת ליצור סד שקוף לצורך טיפול ההבהרה. בשלב השני ירשם גוון השיניים הנוכחי ותקבל את הסד בתוספת מזרק ההבהרה. מומלץ לבצע את ההבהרה תחילה בלסת אחת (על מנת להבחין בהבדל) ורק אח”כ לעבור ללסת השנייה.

היכן ומתי מתבצעת ההבהרה?

חברות מסוימות מאפשרות לבחור בין הלבנת יום להלבנת לילה וכל זה בכדי שניתן יהיה במשך הטיפול, להמשיך ולנהל אורח חיים רגיל. הלבנת יום, היא פריצת דרך חדשה המאפשרת להלבין את השיניים בנוחות וביעילות תוך 30 דקות פעמיים ביום בלבד ( בזמן נסיעה לעבודה או בעת צפייה בטלוויזיה). בהלבנת היום יש להניח את חומר ההבהרה על גבי המשטח הקדמי של כל שן בסד ההבהרה, כאשר קיים סימון על גבי המזרק המציין את הכמות הדרושה לכל פעם. הלבנת לילה מאפשרת את הלבנת השיניים במשך כל הלילה, בזמן השינה בדרך פשוטה, קלה ונוחה ביותר. תהליך הנחת החומר זהה להלבנת יום.

רוצים חיוך מושלם? לקבלת ייעוץ מקצועי או פרטים, צרו איתנו קשר בטלפון באחת מהמרפאות שלנו מרפאת רמת גן או מרפאת ראש העין, ונשמח לעמוד לשירותכם.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני, בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

 

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן