יישור שיניים במהלך הריון

יישור שיניים בקרב מבוגרים הפך בשנים האחרונות לטרנד חם בעולם ובישראל. כיום גם מבוגרים שלא יישרו שיניים בילדותם יכולים לחייך בגאווה, בזכות טכנולוגיות חדשות המאפשרות לעבור טיפול יישור שיניים אסתטי או בלתי נראה. אבל מה לגבי נשים בהיריון החושקות ביישור שיניים? האם יש קשר בין יישור שיניים להיריון? האם ישנן מגבלות?

האם ניתן להתחיל טיפול ליישור שיניים במהלך ההיריון? במצבים בהם יש ברירה, מוטב לדחות את  הטיפול לתקופה שאחרי הלידה בגלל הצורך בצילומי הרנטגן המבוצעים קודם התחלת הטיפול לצורך קביעת האבחנה ותכנון הטיפול. אמנם ההשפעה של קרינת רנטגן על מהלך ההיריון כולל בשליש הראשון של ההיריון, והאפשרות של פגיעה בעובר, הינה מזערית אם בכלל, אך מרבית המומחים ימליצו לנשים להימנע מצילומים במהלך ההיריון. למרות היותה של קרינת הרנטגן זניחה יחסית לקרינה הקוסמית, ומוקדמת בחלל הפה ואינה ישירה אל אזור הבטן, הרי רצוי שהעובר לא ייחשף אליה.

 האם להמשיך טיפול יישור שיניים עם כניסה להריון? אישה שהחלה טיפול יישור שיניים, ונכנסה להיריון במהלכו, תוכל כמובן להמשיך בטיפול. השינויים הרבים, שגוף האישה עובר במהלך ההיריון אינו פוסח גם על חלל הפה והחניכיים הופכות רגישות יותר, בעיקר בשל השפעות הורמונליות..  בנוסף להשפעות ההורמונליות, מקשה המכשור המודבק על השיניים לשמור על היגיינה אוראלית, ומגדיל את הסיכויים לפתח דלקות חניכיים. כמו כן ההקאות שמלוות נשים רבות בשליש הראשון של ההיריון ואכילה מוגברת במהלך ההיריון, מעלות את רמת החומציות בפה ומציבות אתגר נוסף לשמירה על ניקיון הפה. על מנת להימנע מרגישות יתר, מנפיחות או על דלקות בחניכיים יש להקפיד במהלך ההיריון על היגיינה אוראלית באמצעות שטיפת הפה ושימוש בחוט דנטלי ומעקב סדיר אצל רופא השיניים.

כסא הטיפולים הופך לגורם שראוי לתת עליו את הדעת עם התקדמות ההיריון. יש לקחת בחשבון כי הישיבה על כסא הטיפולים בתקופת ההיריון עלולה  להיות לא נוחה, בייחוד בשלבים מתקדמים שלו. הערכות מוקדמת כמו הוספת כרית נוחה או קביעת הפסקות קצרות במהלך הטיפול, יקלו על הטיפול.

יישור שיניים בהיריון- כן או לא? לסיכום, אם נכנסת להיריון בדיוק באותה תקופה שבה תיכננת גם לעבור טיפול ליישור השיניים, ניתן לדחות את יישור השיניים לאחר הלידה. אם התחלת כבר יישור שיניים, ובמהלכו נכנסת להיריון, רצוי לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים. כמובן שכדאי ליידע את המומחה ליישור שיניים להקפדה על כללי הזהירות, שיבטיחו את בריאותך ובריאות העובר.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן