יישור שיניים מיוחד לילדים באמצעות טכנולוגיה חדשה

של יישור שיניים מותאם אישית. השיטה המובילה שבהן היא באמצעות קשתיות שקופות בלתי נראות (CLEAR ALIGNERS) מפלסטיק, המחליפות את הטבעות וחוטי המתכת. השימוש במחשבים ובטכנולוגיות תלת מימד חדשניות מאפשרות יצירת קובץ דיגיטלי של פה המטופל, את והדגמת התוצאה הסופית עוד לפני התחלת הטיפול, כדי שהמטופל יוכל להתרשם איך יראה בסוף הטיפול. בטיפול החדשני עם קשתיות שקופות הנשלפות מהפה בזמן האוכל, החוויה של יישור שיניים נעימה יותר והתוצאה מדויקת ומהירה. בנוסף לאסתטיקה המשופרת ולטכנולוגיה היעילה (הקשתיות שקופות ובלתי נראות), הקשתיות בריאות יותר לחניכיים (מאפשרות ניקוי השיניים בהליך קל וקצר יחסית), נוחות להרכבה ואינן מלוות בכאב ובחוסר נוחות של גשר לשיניים (השיטה הותיקה).


הטיפול מותאם אישית – בעבר נלקחו מידות השיניים בשיטות מיושנות המעתיקות את תבנית פה המתרפא תוך הכנסת כף ובה חומר מידה. כיום מחליף סורק אינטרה אוראלי הנמצא במרפאה את המידות באמצעות מצלמה המחוברת לתוכנת מחשב. בסריקה אין את חוסר הנעימות של לקיחת המטבעים בשיטות המיושנות, וקטנות מאד השגיאות הקיימות במטבעים קונבנציונליים. הקובץ הדיגיטלי נשלח למרכז החברה בחו”ל ומאפשר אחרי תכנון מדוקדק של האורתודנט את ייצור הפלטות על גבי מודל וירטואלי.

דרכי טיפול על ידי פלטה לשיניים

סדרת הקשתיות השקופות מאפשרות תנועת שיניים הדרגתית ומבוקרת, כאשר כל קשתית (פלטה לשיניים) מיועדת לשלב אחר מתקדם נוסף של הטיפול עד לקבלת התוצאה המושלמת. קשתיות מפעילות על כל שן או קבוצת שיניים מסוימת בכל שלב של הטיפול כוחות מדודים ושקולים. הפלטות מורכבות על השיניים למשך רוב שעות היממה, לתקופה של שבוע עד שבועיים, ומיועדות להורדה רק בזמן אכילה, שתייה וצחצוח שיניים. שלא כמו גשר בשיניים, אין הגבלות על אכילה ושתייה וניתן לאכול אף מאכלים דביקים או קשים.

תמונות לפני ואחרי – יישור שיניים

 

יישור שיניים לפני ואחרי ד''ר עיני

בת 15- יישור ברסן וגשר לשיניים לתיקון חוסר סדירות, סגר אופקי מווגדל וסגר מוצלב

יישור שיניים לילדים תמונות לפני ואחרי

אבחון הצלחת הטיפול של יישור שיניים מיוחד לילדים

הצלחת הטיפול תלויה במיומנות המומחה ליישור שיניים, בוותק שלו כמומחה ביישור שיניים, בהכשרה ובניסיון הספציפי שצבר בטיפול בפרוטוקולים העדכניים החדישים של שיטה זו. על מנת להשיג את התוצאות הרצויות ולהתגבר על מצבים מורכבים- נדרש מהמומחה עיסוק יומיומי בשיטה זו והתעדכנות שוטפת, כדי שידע להתאים לכל מטופל את סט הקשתיות המתאים לו ביותר, להשגת תוצאה רפואית ואסתטית אופטימלית. נכון להיום ניתן לבצע יישור שיניים בלתי נראה אופטימלי גם בליקויי סגר קשים- למידע נוסף על יישור שיניים לילדים , שלא היו ניתנים לתיקון בקשתיות שקופות עד כה! ניתן אף להימנע ברוב המוחלט של המצבים מעקירת שיניים באמצעות הרחבת הלסת והזזת השיניים אחורנית (במצב של צפיפות או בליטת שיניים, בכדי לפנות מקום לשיניים מיושרות בלסת). יחד עם זאת, שיתוף הפעולה של המטופל חשוב ביותר והוא חייב להקפיד על הרכבת הקשתיות, כדי להשיג את התוצאה המיועדת, כאשר חוסר הקפדה מהווה חסרון היכר.

נכתב על ידי :

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

 

 

 

 

 

 

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן