ילדים ובני נוער משתפים פעולה? איפה המרדנות? – הקשר בין ילדים ויישור שיניים שקוף

תקשיבו טוב! ילדים משתפים פעולה באופן נפלא כשמדובר ביישור שיניים שקוף

שנים רבות הייתה נטייה ביישור שיניים להעדיף את המכשור הקבוע על הנשלף, ואכן, עד לאחרונה המכשור המקובל ביותר בילדים היה גשר בשיניים – ברזלים המודבקים על השיניים.

לעומת זאת, הרכבת מכשיר נשלף בפה מחייבת שיתוף פעולה, מחויבות ואחריות רבים, שפחות מאפיינים ילדים ובני נוער. על רקע זה תוהים לעיתים ההורים האם ניתן לסמוך על הילדים שירכיבו את הפלטות הנשלפות.

אלא, שילדים מפתיעים לא אחת את הוריהם בשיתוף פעולה מצוין. הסיבות לתופעה מבורכת זו נעוצות במספר גורמים:שנים רבות הייתה נטייה ביישור שיניים להעדיף את המכשור הקבוע על הנשלף, ואכן, עד לאחרונה המכשור המקובל ביותר בילדים היה גשר בשיניים – ברזלים המודבקים על השיניים.

כיצד ילדים משתפים פעולה למרות זאת?

הסיבות לתופעה מבורכת זו נעוצות במספר גורמים:

א. טכנולוגיה – בזכות הטכנולוגיה של גשר שקוף בשיניים, ניתן לייצר כבר בפגישת ההתייעצות הראשונית לפני התחלת הטיפול, הדמיה שתציג את מראה השיניים בסוף הטיפול. כמו כן, הטכנולוגיה מאפשרת גם מהלך הטיפול מעקב אחרי התקדמותו, כך שבכל שלב של הטיפול ניתן להתרשם מהשיפור, ואפילו לערוך השוואה כמותית. מעקב הדוק זה מאפשר לדייק ולקצר את משך הטיפול הכללי. אנחנו פוגשים ילדים ובני נוער המתלהבים מהטכנולוגיה המתקדמת ומהיכולת שלהם לעקוב אחר השיפור צעד אחר צעד.

ב. נוח יותר לשימוש המטופלים העוברים יישור שיניים שקוף מוקפים בחברים עם גשר רגיל בשיניים, ושומעים מהם חוויות של כאבים לאחר המתיחה אצל האורתודנט, טיפולי עזרה ראשונה בגלל חוט דוקר או מכשור שנשבר. ככל  שמתקדם הטיפול

ילדים ויישור שיניים שקוף

ילדים ויישור שיניים שקוף

אצל חבריהם, הם יכולים להיתקל גם בתלונות על התמשכות הטיפול ואי סיומו בזמן המתוכנן. לעומת זאת, הם מחליפים את הפלטות שלהם בפלטות חדשות כל שבוע,

והטיפול שלהם מתקדם ללא כל עזרות ראשונות או כאבים. כשאין עצירות בתהליך, הכל הולך מהר יותר ושיתוף הפעולה  מצוין.

ג. אסתטיקה – ילדים בכל גיל, ובוודאי בגיל ההתבגרות, מגלים יותר ויותר עניין בפלטות שקופות  בלתי נראות. הקוביות בשיניים, שהיו בעבר סמל סטטוס אליו שאפו בני נוער רבים, פחות מושכות את בני הנוער כיום. הדרישה הגוברת למכשור שקוף היא ביטוי לתפיסה טיפולית אסתטית חדשה ההופכת ליותר ויותר נפוצה אצל הילדים.

ד. בריאות – גשר בשיניים מאפשר שמירה קלה יותר על ההיגיינה של הפה, מונע נזקים בשיניים ובחניכיים וצורך בסתימות, טיפולי שורש. או טיפולים בחניכיים. ההבנה של הילדים כי יישור שיניים יכול לשמר ביתר קלות את בריאות השיניים, מניבה  גם היא שיתוף פעולה פורה.

 

נכתב על ידי:

ד”ר שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) 1994. יו”ר יוצא של האגודה האורתודונטית בישראל, ומנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה, וקודם לכן מנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר. ויו”ר לשעבר ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן