שאלות לגבי יישור שיניים בשיטת אינויזליין שהופנו לד”ר עיני

א. איזה סוג של מאכלים אני יכול לאכול עם הקשתיות? והאם אני צריך להוריד את הקשתיות ולצחצח מיד שאני מסיים לאכול את המאכלים האלה?

לרב מורידים את הקשתיות לפני הארוחה ומחזירים אותן מיד לאחריה. כעיקרון, ניתן לאכול ולשתות עם הקשתיות בתנאי שהמזון אינו מכיל צבעי מאכל כמו ארטיק לימון, או אוכל עם תבלינים כמו כורכום הצובעים את הקשתית. גם  יין ועישון צובעים את הקשתיות. כמו כן, הייתי ממליץ להימנע משתיית משקאות ממותקים עם הקשתיות. במקרים של  אכילה ושתיה של דברי מאכל שאינם נמנים על פירוט זה, מומלץ לנקות ולשטוף את הפלטות והפה בתום הארוחה.

שאלות בנושא יישור שיניים בשיטת אינויזליין

ב. הוזמן לי סט שכולל 20 קשתיות. אני אמורה להחליף כל קשתית מידי שבוע.

האם המשמעות היא שטיפול שלי יסתיים תוך 20 שבועות כלומר 5 חודשים בלבד.  את צודקת שהטיפול בקשתיות שקופות הוא מאד יעיל וקצר בזמן. יחד עם זאת, מעל מחצי מהמטופלים מקבלים סט נוסף של קשתיות נוספות להשגת התוצאה האידאלית. לפיכך, יש לקחת בחשבון שמספר הקשתיות אינו מצביע בהכרח את אורך הטיפול.

 ג. הפלטה  החדשה השקופה, בצד ימין למטה בסוף קצת עולה למעלה בתוך הפה, לא יציבה, מה לעשות?

שתי הפלטות הראשונות מיועדות בעיקר להסתגלות, ולכן לפעמים הן רופפות בכדי לא להפעיל לחץ שיגרום לכאב. זה יסתדר בהמשך! יש להדק את הקשתיות 5 דקות ביום בעזרת הנשכן (chewie) לאחר כל ארוחה. הפלטות הבאות הן יותר הדוקות ויושבות בצורה טובה מאד על השיניים.

 ד. האם אני יכול לדלג על פלטות? כיוון שאני בפלטה 32 לדוגמא לא מרגיש שום לחץ או משהו על השיניים אז האם אפשר לעבור מיד לפלטה 33 מבלי לחכות שבוע?

בשלב זה לא מומלץ לדלג על פלטות – צריך להרכיב כל פלטה שבוע בכדי להשיג את מלוא התנועה. בפגישתנו הבאה אבדוק אותך ואשווה עם התנועה המתוכננת, ונבחן אפשרות של החלפת פלטות בקצב מהיר יותר של אחת לחמישה ימים.

 ה. בפגישה הבאה אנו אמורים להתקין את הבליטות (attachments) על השיניים. האם זה יבלוט ויפגע באסתטיקה?

שלום. הבליטות על השיניים חיוניות כדי להבטיח את  תנועת השיניים ולמנוע בעיות אחיזה של הפלטות. יחד עם זאת, בכדי להימנע מבעיה אסתטית אנו נוהגים להדביק את הבליטות בחלק הפנימי של השיניים הקדמיות, כך שהן לחלוטין אינן נראות לעין.

 ו. אתמול קיבלתי את הגשר השקוף ונשרטת לי הלשון ויש לי פצעים. האם יעבור בשלב כלשהו?

השריטות בלשון אמורות לעבור. יש לעשות שטיפות פה והמצב יחלוף תוך מספר ימים. לעיתים יש בפלטה אזור שמגרה (בדרך כלל בחלק הפנימי של השיניים התחתונות ). אם קיים –  החליקי אותו בפצירת ציפורניים.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן