גשר שקוף – חשוב לך לדעת!

שבעה מיליון מטופלים בחרו כבר באמצעות גשר שקוף באמצעות פלטות הניתנות להסרה, שיטה מוכחת, נוחה, אסתטית ויעילה ליישור שיניים. שבעה מיליון מטופלים בחרו כבר בשיטת יישור שיניים שקוף באמצעות פלטות הניתנות להסרה, שיטה מוכחת, נוחה, אסתטית ויעילה ליישור שיניים.

1. שמירה על ניקיון הפה והשיניים  היא מרכיב חשוב בהצלחת הטיפול. לאלו האוכלים הרבה בחוץ ומנשנשים במשך היום, אתם יכולים להסתפק בשטיפה של הפלטות והשיניים מיד לאחר האכילה ולהקפיד על ניקוי כולל צחצוח כאשר אתם בבית.
2. הסתגלות הדיבור  הינה מהירה ולרוב מתרחשת כבר תוך 24- 48 שעות.  ריור הקיים בשעות הראשונות להרכבת גשר שקוף חולף גם הוא תוך זמן קצר.
3. לחץ וחוסר נוחות בעקבות הרכבת הקשתית. תופעה זו קיימת רק לעיתים רחוקות והיא נגרמת מהשוליים של הקשתית. במקרה זה מומלץ להחליק את השוליים בעזרת פצירה עדינה  ובשעווה ולהגיע למרפאה במידת הצורך. אפשר גם לקחת משכך כאבים.
4. קיימת לפעמים תחושת פה יבש – שתיה פושרת או קרה מאד עוזרת להסתגל לקיומו של גשר שקוף בפה..
5. שתיה – ניתן לשתות משקאות קרים או פושרים כשהקשתית בפה. אין לשתות שתיה חמה או ממותקת, משקאות אלכוהולים או שתייה הכוללת צבעי מאכל.
6. צבע – לפעמים שפתון עלול לצבוע את הקשתיות ולגרום להם שיהיו נראות לעין – יש לשים לב.
7. בליטות וגומיות  מסייעות ליעילות הטיפול בכך שהן מונעות את תנועת השיניים ומשפרות את אחיזת הקשתיות בפה. יחד עם זאת, הבליטות והגומיות יכולות להיות נראות לעין. לכן משיקולי אסתטיים, במרפאתנו מודבקות הבליטות בחלק הפנימי של השיניים הקדמיות העליונות והתחתונות, כך שהן אינן נראות לעין. כמו כן נעשה במצבים מסוימים שימוש בגומיות בין לסתיות.
8. הרכבת הקשתית כל היממה  נראית לכאורה תובענית, אך הפלטות מתיישבות בצורה חלקה מאוד  על השיניים, לא כואבות ובלתי נראות לחלוטין.
9. הסיפור שלא נגמר – בסוף הטיפול יש צורך בהרכבת ריטיינרים בלילה בכדי לשמור את התוצאה המוצלחת. לרוב אין להסתפק בהרכבת לילה רק בשנה שנתיים הראשונות אחרי הטיפול, ויש להתמיד בהרכבה 1-2 לילות בשבוע.

במהלכו של יישור שיניים שקוף, הקפדה על כללים אלו מצריכה משמעת מסוימת. מניסיוננו מרבית המטופלים שומרים על הכללים ומשיגים תוצאות נהדרות.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן