גשר שקוף – פתרונות מתקדמים ליישור שיניים בלתי נראה

כידוע, בשיטה הנפוצה והמקובלת ביותר של יישור שיניים, מודבק הגשר המתכתי (סמכים וטבעות אורתודונטיות) על המשטחים החיצוניים של השיניים. כיום, עם הדגש הרב הניתן למראה האסתטי, ובכלל זה מראה השיניים, אנו עדים למודעות מוגברת ולהשקעה שהביאה לשיפור האסתטיקה של יישור שיניים במבוגרים. חידושים פורצי דרך של יישור שיניים שקוף מאפשרים טיפול אסתטי, קל ויעיל יותר יחסית למה שהיה נהוג קודם. כתוצאה מכך מתבגרים ומתבגרים רבים עוברים גשר בשיניים אסתטי או גשר שקוף המפורטים בהמשך.

picpic-3

א) יישור שיניים אסתטי

גשר ננעל שקוף המודבק על המשטחים החיצוניים של השיניים כתחליף לגשר בשיניים ממתכת מאפשר יישור שיניים אסתטי מבלי להאריך בזמן הטיפול. הגשר השקוף הוא אסתטי מאד ובעל עמידות גבוהה, ומורכב מקוביות שקופות עם מנגנון נעילה בצבע השן. בגשר ננעל אין גומיות בשיניים כך שאין התעסקות עם הגומיות השקופות שהיו קיימות במכשור הישן, שנטו להצהיב עם הזמן וחייבו את החלפתם בגומיות שקופות חדשות.

ב) יישור שיניים ללא גשר בשיטת אינויזליין (INVISALIGN)

אינויזליין היא שיטה חדשנית לגשר שקוף המחליפה את הטבעות וחוטי המתכת באמצעות סדרה של פלטות שקופות בלתי נראות (קשתיות), העשויות מפלסטיק קשיח העוטפות את השן ואינן נראות לחלוטין. טכנולוגית מחשוב תלת ממדית ואמצעי ייצור מדויקים מדמים את תוצאת הטיפול הרצויה לתיקון מרבית ליקויי הסגר (צפיפות ורווחים בשיניים, מנשך עמוק ועוד). כל קשתית מורכבת בפה משך עשרה ימים עד שבועיים בכל שעות היממה (חוץ מאכילה וניקיון השיניים),  ובהמשך מוסר האורטודנט את הקשתית הבאה אחריה עד לקשתית האחרונה. רצף תזוזות השיניים של סך סדרת הקשתיות מאפשרת יישור שיניים ללא גשר. בנוסף ליתרון האסתטי של יישור שיניים שקוף מבלי שהסביבה תהיה מודעת לכך, קיימים לשיטה יתרונות נוספים בהשוואה לגשר בשיניים. מתאפשרים צחצוח שיניים וניקוי בחוט דנטלי בקלות רבה יותר, הגשר בשיניים נוח ביותר, והטכנולוגיה המאפשרת לדמות את התוצאה הסופית עוד לפני התחלת הטיפול מקנה יתרון משמעותי ביותר. השיטה הינה בעלת את אישור FDA ומיועדת בעיקר למבוגרים ולמתבגרים (אינויזליין טין). מאות אלפי מטופלים ברחבי העולם טופלו בה בצלחה רבה מאז הושקה בשנת 1999. שיטת אינויזליין - ד"ר שמואל עיני

ג) יישור שיניים ללא גשר – מכשור פנימי בשיטת אינקוגניטו (INCOGNITO)

יישור  שיניים פנימי הינו בלתי נראה, כאשר המכשור מודבק על המשטח הפנימי (לינגואלי) של השיניים. INCOGNITO (אינקוגניטו)  הינה שיטה חדשנית ומבטיחה של יישור שיניים ללא גשר לקבלת שיניים מיושרות וחיוך מושלם. השיטה מאפשרת  טפול בסטנדרט הגבוה ביותר, הינה פרי הפיתוחים והניסיון הנצברים של השנים האחרונות, ומאפשרת דיוק מרבי והתאמה אישית למתאר השיניים הייחודי ולמצב האורתודונטי. לאחר סריקת תבנית השיניים ועיבוד ממוחשב במעבדת החברה בח”ול מיוצרים סמכים וחוטים המותאמים באופן אישי לשיני המטופל/ת. במרפאה האורתודונטית מדביק האורטודנט את הסמכים למשטח הפנימי של השיניים ונעשה שימוש בחוטים האישיים. יישור שיניים שקוף ומדויק זה מאפשר הפחתת טעויות אפשריות בהדבקה וקיצור משך יישור השיניים. כמו כן, ההתאמה האישית של הגשר השקוף מאפשרת הפחתה ניכרת בהפרעה לדיבור, ויוצרת סביבה נוחה יותר לשמירה על היגיינת פה טובה ולהפרעה פחותה לחניכיים. השיטה יוקרתית, נחשבת כפורצת דרך ביישור שיניים ועוסקים בה רק מס’ קטן של מומחים לאורתודונטיה. העלות יקרה יותר מהשיטה הרגילה, עקב עלויות המעבדה הגבוהות והמיומנות הייחודית לשיטה זו.

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן