טיפולי שיניים שחייבים לעשות לפני הגיוס

מעמד הגיוס הוא מרגש לבני הנוער היוצאים לדרך חדשה, כאשר הצבא הופך להיות מרכז חייהם למשך השנים הקרובות. בבואם לצה”ל, הם  מתנתקים מכל המערכות האזרחיות המוכרות כולל מערכת הבריאות, ואת מרפאות השיניים האזרחיות מחליפה המערכת הצבאית.מעמד הגיוס הוא מרגש לבני הנוער היוצאים לדרך חדשה, כאשר הצבא הופך להיות מרכז חייהם למשך השנים הקרובות. בבואם לצה”ל, הם  מתנתקים מכל המערכות האזרחיות המוכרות כולל מערכת הבריאות, ואת מרפאות השיניים האזרחיות מחליפה המערכת הצבאית.אז למה חשוב לטפל בשיניים לפני הגיוס?בעיית  שיניים שטיפולה נדחה לתקופת הצבא יכול להתפתח, שכן זמני ההמתנה לתורים סדירים בצבא הם מאוד ארוכים, ולא ניתן לקבל טיפול שיניים מתמשך ומסודר בזמן קצר.

כמו כן, ברוב המקרים בצה”ל אין  אופציית בחירה בין רופאים כמו במערכת האזרחית והטיפול מתנהל בבסיס הקרוב ביותר. לפיכך, יש לבצע בדיקת שיניים במרפאה פרטית מספר חודשים לפני מועד הגיוס לקבלת תמונת מצב של הטיפולים הנחוצים, ולטפל בהם במסגרת זמן מספיקה. טיפולי השיניים חשוב לבצע טיפולים שיניים סדירים מניעתיים עוד קודם הגיוס ולחסוך בכך זמן המתנה וכסף.

בנוסף, ככל שהבעיה הרפואית מאובחנת ומטופלת בזמן, המחלה לא מתקדמת, וניתן לבצע טיפול שמרני ככל שניתן.

להלן הטיפולים הכי נפוצים אותם יש להשלים לפני הגיוס

1. סתימות בשיניים – יש לטפל במוקד עששת (חור בשיניים) עוד כשהוא קטן, לפני שיגדל ויצריך טיפול שורש או עקירה של השן. טיפול זה של סילוק עששת, מאפשר טיפול שמרני ככל שניתן,  והימנעות מכאבים בשיניים.

2. טיפול שורש  – כאמור עששת המגיעה מהמשטח החיצוני של השן אל השורש גורמת לדלקת חריפה או כרונית ומצריכה טיפול שורש. טיפול זה שנועד לרפא את הדלקת בשן ולמנוע התדרדרות במצב השן, יכול להיות חוויה לא נעימה, המלווה בכאבים שלאחר מכן. אין  כל סיבה לדחות טיפול זה לתקופת הצבא, בגלל הסיכון לפגיעה משמעותית בשורש, לדלקות  חמורות בעצם הלסת ולאבדן השן .

3. ניקוי שיניים – זהו טיפול של הסרת אבנית שן, הנחת פלואוריד על השיניים והדרכה להיגיינה של הפה. זהו טיפול  מניעתי   אותו יש  לבצע פעמיים בשנה.

4. יישור שיניים – טיפול המשפיע מאד על בריאות השיניים והחניכיים ועל האסתטיקה שלהם ויש לו ביקוש בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. חיילים בשנות שרות החובה שלהם אינם זכאים לטיפול זה,  ויש להקדים ולבצעו טרום הגיוס, ואז ככל שיש צורך, החייל יכול להמשיך ולטפל במסגרת חופשותיו, במרפאה הפרטית בה החל לטפל טרם הגיוס. בעולם יישור השיניים חלה מהפכה כאשר גשר בשיניים (ברזלים בשיניים), מפנה את מקומו לטיפול של יישור שיניים שקוף באמצעות קשתיות שקופות.

קשתיות אלו מיוצרות בטכנולוגיה דיגיטלית מותאמת אישית. היא מתבצעת באמצעות סריקה תלת מימדית של העתקת צורת השיניים והדפסה דיגיטלית של קשתיות נשלפות שקופות (שיטת אינויזליין) על ידי מדפסת תלת מימד.  גשר שקוף זה הוא בלתי מורגש וכמעט בלתי נראה, ומאפשר

טיפולי שיניים שחייבים לעשות לפני הגיוס

טיפולי שיניים שחייבים לעשות לפני הגיוס

את יישור השיניים ללא הברזלים בשיניים. בנוסף, יש לקשתיות השקופות יתרונות נוספים של שמירה טובה יותר על בריאות השיניים והחניכיים הודות לצחצוח שיניים יעיל, ולכן הסיכון  של פגיעה בשן, והתפתחות מחלת חניכיים ונסיגת חניכיים הוא נמוך יותר.

כמו כן, יישור השיניים הדיגיטלי מאד נוח, קצר בזמן, שכמעט אינו כואב וללא צורך בפגישות עזרה ראשונה שהיו קיימים בשיטה הישנה בגלל חוט או מכשור שנפל.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן