מהפכה טכנולוגית ביישור שיניים

סריקה אינטרה אורלית היא סריקה דיגיטלית של חלל הפה המחליפה את חומרי המידה המיושנים, ומאפשרת העתקה מדויקת של מבנה הפה והשיניים. הסריקה הינה חיונית ביישור שיניים מותאם אישית לצורך ייצור הפלטות השקופות המיישרות את השיניים. הסריקה הדיגיטלית הינה כלי הכרחי בכל מרפאת שיניים מודרנית, ומספקת מידה דיגיטלית בצורת דגם תלת מימדי מדויק של הפה והשיניים על בסיסו מייצרים את הפלטות.

מהפכה טכנולוגית ביישור שיניים - סריקה אינטרה אורלית

סריקה אינטרה אורלית

יתרונות הסריקה הדיגיטלית

  1. העתקה מדויקת מאד של פני שטח השיניים והחניכיים המבטיחה התאמה מירבית של המכשור האורתודנטי לשיניים. זאת בניגוד למטבעים המיושנים,  בהם קיים חשש מעיוות המידות.
  2. הסריקה נוחה ונעימה, לשמחת כל  המטופלים הרגישים או  בעלי רפלקס הקאה מוגבר.
  3. הסורק  מתריע בסוף הסריקה ככל שהייתה בעיה כלשהי בהעתקה. לכן, במקרה של טעות במידה, עורכים מייד סריקה חוזרת ובכך נחסך מפגש נוסף לצורך לקיחת מידות. להבדיל, בשיטת לקיחת המידות הישנה, העיוות מתגלה רק בשלב ייצור הפלטה.
  4. זמן הסריקה קצר.

טכנולוגיה מהפכנית ביישור שיניים

האפשרויות שמקנה הסורק ביישור שיניים בלתי נראה

  1. קבלת הדמיה של תוצאות הטיפול SIMULATION)) בפגישת הייעוץ – כבר בפגישה הראשונה יכולים הרופא והמטופל להתרשם מהאפשרויות השונות של הטיפול וממראה השיניים בסיום הטיפול.
  2. הצגת  התקדמות הטיפול  – ניתן  להעריך את השלב המדויק במהלך הטיפול, בו שן מתיישרת, רווח נסגר וכל שיפור אחר במנשך השיניים.
  3. הערכת התקדמות הטיפול (PROGRESS ASSESSMENT), ובחינת השגת התוצאה ברמת השן וברמת התנועה האורתודונטית הספציפית – הסימון בצבעים השונים של תוכנת הסורק, נותן אינדיקציה מלאה לגבי דיוק השגת התנועות של השיניים והלסתות בעת תהליך יישור שיניים.
  4. אמצעי אכסון מצוין – הסריקות נשמרות במחשב ללא הגבלת זמן. אם בעתיד יש צורך בפלטות נוספות, ניתן  להשתמש בסריקה האחרונה.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן