משך הטיפול באמצעות גשר שיניים מול פלטה שקופה

משך טיפול יישור שיניים הינו אינדיבידואלי, ומשתנה בין מטופל למטופל.

בדיקה אצל מומחה ליישור שיניים תאפשר הערכה מקצועית המתבססת על אבחנה נכונה ותוכנית טיפול מפורטת של משך זמן הטיפול.

באופן כללי, יישור שיניים סטנדרטי אמור להימשך בין שנה לשלוש שנים, בעוד שיישור שיניים שקוף מסתיים לעיתים תוך פחות משנה והממוצע נע סביב שנה וחצי. משך הזמן ליישור שיניים מושפע  בין היתר מסוג וחומרת הליקוי של הסגר הראשוני, גיל המטופל,  תהליכי גדילה, מידת שיתוף הפעולה ושונות אינדיבידואלית.

ברוב המקרים, ביישור השיניים יש צורך בטיפול בשתי קשתות השיניים, הן בשל הצורך ליישר את השיניים בכל קשת – עליונה ותחתונה, והן בשל השאיפה להשגת סגר יציב המתקיים בין טורי שיניים מיושרות בשתי קשתות השיניים.משך טיפול יישור שיניים הינו אינדיבידואלי, ומשתנה בין מטופל למטופל.

בדיקה אצל מומחה ליישור שיניים תאפשר הערכה מקצועית המתבססת על אבחנה נכונה ותוכנית טיפול מפורטת של משך זמן הטיפול.

הגורמים המשפיעים על משך הטיפול באמצעות גשר שיניים ופלטה שקופה

באופן כללי, יישור שיניים סטנדרטי אמור להימשך בין שנה לשלוש שנים, בעוד שיישור שיניים שקוף מסתיים לעיתים תוך פחות משנה והממוצע נע סביב שנה וחצי. משך הזמן ליישור שיניים מושפע  בין היתר מסוג וחומרת הליקוי של הסגר הראשוני, גיל המטופל,  תהליכי גדילה, מידת שיתוף הפעולה ושונות אינדיבידואלית.  ברוב המקרים, ביישור השיניים יש צורך בטיפול בשתי קשתות השיניים, הן בשל הצורך ליישר את השיניים בכל קשת – עליונה ותחתונה, והן בשל השאיפה להשגת סגר יציב המתקיים בין טורי שיניים מיושרות בשתי קשתות השיניים.

גורם נוסף המשפיע על משך הזמן של יישור השיניים הוא המכשור אותו בוחרים. כשמדובר ביישור שיניים שקוף, לטכנולוגיה המתקדמת יש השפעה ישירה על קיצור הזמן. הטכנולוגיה החדשה של יישור שיניים שקוף, הפכה מאוד פופולרית בשנים האחרונות בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים. הפלטות השקופות מבוקשות לא רק בזכות האסתטיקה הבלתי נראית, אלא גם הודות להיגיינה אורלית טובה במהלך הטיפול השומרת על בריאות השיניים והחניכיים.

כמו כן, בשיטה השקופה מתחילים את הטיפול עם סריקה אינטרה-אוראלית דיגיטלית. הסריקה מציגה גם סימולציה תלת-ממדית של תוצאות הטיפול, וגם מפרטת מהתחלה את שלבי הביניים לתיקון ליקוי הסגר.

גשר שקוף מיוצר באמצעות הדפסת תלת מימד עם רמת דיוק גבוהה ביותר, בהתאם למבנה הפה והשיניים של כל מטופל ומטופל. השיניים זזות באופן הדרגתי ובטוח, עד לקבלת התוצאה הרצויה. בנוסף, השימוש בטכנולוגיה במהלך הטיפול, מאפשר בקרה מדויקת והתאמות מיידיות המקצרות את זמן יישור השיניים.

 

משך הטיפול באמצעות גשר שיניים מול פלטה שקופה

משך הטיפול באמצעות גשר שיניים מול פלטה שקופה

לסיכום

טיפול יעיל זה מקצר פעמים רבות  את משך הטיפול, ומושג הודות לשלושת הגורמים הבאים:

א. היכולת להתקדם באופן מדויק ומתוכנן מראש אל סוף הטיפול.

ב. העדר עזרה ראשונה שקיימת בשיטה המיושנת של גשר בשיניים, הנובעות מכאבים ומכשור שהתנתק (קוביה או חוט דוקר) המעכב מאד את רצף הטיפול.

ג. שיתוף הפעולה מיטבי של הרכבת הקשתיות השקופות (לא רק מבוגרים, אלא גם בקרב בני נוער) במשך רוב שעות היממה. היכולת של המטופלים לראות בכל רגע נתון את התוצאה הסופית ואת השלב הטיפולי, והנוחות בשימוש גורמת למטופלים לשתף פעולה באופן מיטבי.

יתרונות ישור שיניים בשיטה השקופה על פני גשר הם אסתטיקה, בריאות השיניים והחניכיים, נוחות וחוסר עזרות ראשונות.  בנוסף, ההתאמה האישית והטיפול היעיל מתבטאות לפעמים גם בטיפול מהיר ובקיצור משך הטיפול.

 

נכתב על ידי:

ד”ר שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) 1994. יו”ר יוצא של האגודה האורתודונטית בישראל, ומנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה, וקודם לכן מנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר. ויו”ר לשעבר ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן