שאלות ותשובות על טיפולי שיניים

למה שמים גומיות לשיניים בגשר?

במהלך טיפול של גשר בשיניים נמסרות לעיתים גומיות אורתודונטיות המחוברות לשיניים בשתי הלסתות שנועדו לשפר את הסגר ולהתאמת קשתות השיניים העליונה לתחתונה. משך הרכבת הגומיות בפה והכיוון שלהם נקבעים אישית לפי הנחיות האורטודונט.

מתי להגיע לטיפול אצל רופא שיניים?

כל ילד זקוק לבדיקה של מומחה ליישור שיניים כבר בגיל 8, בכדי לעמוד על התפתחות השיניים והסגר, גיל החלפת השיניים וסדר בקיעת השיניים הקבועות. בדיקה זו מוליכה לטיפול של יישור שיניים מיידי קצר (טיפול שלב ראשון) רק במקרים ספורים, למרות שטרם התחלפו כל השיניים החלביות בקבועות. כעיקרון, רב הנבדקים אינם מטופלים מיידית אלא ממשיכים במעקב צמוד של האורתודונט. הם מתחילים לרב יישור שיניים רק מאוחר יותר, לקראת החלפת השיניים החלביות בקבועות, בגילאים 10-12 שנים. מצד שני, מצבים שגרתיים שאינם מדאיגים את ההורים, הם אלו שמצריכים טיפול מיידי.

רסן צווארי - ד"ר עיני

רסן צווארי

 

האם גשר בשיניים זה כואב ?

הטיפול במרפאה אינו כואב ואין במרפאה כל שימוש בחומרי הרדמה. המכשור האורתודונטי מפעיל לחץ קל על השיניים שמזיז ומיישר את השיניים תוך מספר שעות. במהלך שתי היממות הראשונות לאחר הטיפול תתכן תחושת לחץ או אף כאב קל. כמו כן, כאב יכול להתעורר אם המכשיר דוקר או פוצע את הרקמות הרכות.

איך להקל על כאבי גשר ?

כדי להקל על הכאב, מומלץ להימנע מאוכל חם ולאכול ולשתות דברים קרים. כמו כן ניתן להשתמש במשככי כאבים במידת הצורך ובהמלצת הרופא. בכדי לטפל בגירוי של המכשור המתכתי בשפה, הלחיים והלשון יש להניח שעוות שיניים מיוחדת על החלק המגרה. שעווה זו נשטפת מעצמה ואינה מזיקה גם אם בולעים אותה. ניתן להניח אותה מספר רב של פעמים עד שאין יותר צורך בכך.

קשתיות שקופות -מרפאת מומחים ד"ר עיני

מה עושים בביקור הראשון אצל האורתודנט ?

הביקור הראשון במרפאה האורתודונטית מוקדש לפגישת ייעוץ, בה האורתודנט יבדוק מה מצב השיניים, והאם נדרש טיפול של גשר בשיניים. המטופל נמסרים אבחנה מדוייקת של מצבו והסברים מפורטים על  באמצעות קשתיות שקופות, היקפו ומשכו. בשלב זה יוחלט לגבי סוג הטיפול ונקבעות מספר פגישות להמשך טיפול.

מה קורה אחרי הבדיקה הראשונה אצל האורתודונט ?

בתום הבדיקה האורתודונטית מופנה המטופל לרופא השיניים לבדיקת שיניים וחניכיים במידת הצורך. במקביל הוא נשלח למכון צילום לבצע תיק צילומים אבחנתי הכולל צילומים פוטוגרפים וצילומי רנטגן. תיק זה מסייע לאבחנה נכונה ולהערכת מורכבות הטיפול.

איך עושים גשר בשיניים?

העתקת תרשים קשתות השיניים הוא חלק מתהליך האבחנתי. כיום מחליף סורק השיניים את מטבעי הלימוד הלא נוחים שבוצעו בעבר. הסריקה המתקבלת היא מדויקת מאד וחוסכת את חוסר הנעימות של לקיחת המטבעים בשיטות המיושנות. במקרה של טיפול באמצעות גשר לשיניים (פגישה שלישית) תוקדש ישיבת טיפול ארוכה להתקנת טבעות וסמכים (קוביות) על השיניים. השיניים ינוקו וושימוש במרחיק שפה שיאפשר הדבקה נוחה בצורה שניתן לראות את כלל השיניים. על השיניים תונח משחה להכנת השיניים להדבקה ומיד אחר כך יונחו על השיניים קוביות עם דבק אורתודונטי עליהן. אור כחול מיוחד מקשה את הדבק. השלב האחרון הוא לשים את החוט שמקשר בין כל הקוביות ואז גשר לשיניים מוכן.

איך עושים גשר שקוף בשיניים ?

בטיפול בקשתיות שקופות נשלחים תרשימי פה שנסרק למרכז בחו”ל לביצוע תוכנית טיפול מדויקת של קשתיות מותאמות אישית. הפגישה שלאחריה מוקדשת למסירת הפלטות השקופות שהתקבלו מחו”ל, הדרכה ומתן הוראות שימוש.

איך לטפל בריח רע מהפה ?

אם מקור הבעיה הוא בחלל הפה, הטיפול הוא מקומי יומיומי ונעשה באמצעות שימוש במגוון אמצעים לניקוי וחיטוי הפה, לצד הקפדה על תזונה נכונה. פעמים רבות נגרמת בעיית ריח הפה משאריות מזון הנאספות בחריצי הלשון, והשימוש במברשת השיניים או במנקה לשון עשוי לפתור את הבעיה כליל או להפחיתה באופן ניכר. את שאריות המזון הנותרות במרווחים הקטנים שבין השיניים ניתן לסלק באמצעות חוט דנטלי. יש להקפיד על ניקיון מדי בוקר וערב, למשך דקות אחדות לאחר כל ארוחה ובמיוחד אחרי ארוחת הערב ולפני השינה. מי פה מיוחדים או שטיפות פה עם צמחים כמו מרווה, מרחיקים את החיידקים מחלל הפה ומונעים התפתחות ריח רע. תזונה של הפחתת צריכה של מזון מעובד יכולה לעזור. גם הפחתת פחמימות ריקות (כמו לחם לבן) והעשרת התפריט בסיבים תזונתיים תסייע למיגור התופעה .טיפים נוספים שיכולים לסייע בכל מקרה: הפסקת עישון, הפחתת צריכת הקפה, פרוביוטיקה למציצה.

צחצוח שיניים ילדים - מרפאת מומחים ד"ר עיני

האם לשים פלואוריד אצל שיננית?

פלואוריד הוא סוג של מינרל המצוי בעיקר במים, בתה שחור ובדגים. ידוע שפלואור מגן על השיניים מפני עששת באמצעות קשירתו לשכבת החיצונית אמייל של השן, ובכך הוא מסייע לעמידות השן בפני תקיפת חומצית של חיידקים שונים. הפלואוריד מקטין את יכולתם של חיידקים מסוימים להיצמד לאמייל השן והופך אותו לעמיד יותר בפני חומציות. לצד השימוש הסיסטמי בפלואוריד באמצעות הוספתו למי השתיה, ניתן להוסיפו לתכשירים מקומיים כמו במשחות השיניים או במשחות מרוכזות לשימוש במרפאת השיניים. הטיפול בפלואור מרוכז של השיננית יעיל בילדים, והוא נעשה בכל טיפול אצל השיננית במרפאת השיניים.

כמה עולה יישור שיניים שקוף?

המחיר נקבע באופן אישי אחרי בדיקה מלאה ובניית תוכנית טיפול. עלות הטיפול תלויה במספר משתנים כמו מומחיות הרופא, טכנולוגיות חדישות, איכות החומרים והמעבדה והשירות במרפאה. משתנים אלו מגדילים את עלות הטיפול, אבל האורתודנט המומחה הבקי ברוב השיטות יעזור לכם למצוא את השיטה הנכונה ביותר שתתאים לתקציב שלם.

מומחיות הרופא מומלץ מאוד לבצע טיפול יישור שיניים אצל רופא מומחה על מנת לקבל אבחנה נכונה ומידע ברור על כל הטיפולים האפשריים והחלופיים. רק אבחנה נכונה ותוכנית טיפול נכונה ומדויקת, תוך התמודדות עם מורכבות הטיפול, מבטיחים תוצאה אסתטית שתתאים לפנים של המטופלים בצורה אישית ובריאה הנשמרת לאורך שנים רבות. ככל שהרופא בקיא יותר בתחום הוא מקפיד להתעדכן בחידושים האחרונים ע”י קריאה שוטפת של מאמרים, השתתפות והצגות בכנסים.
טכנולוגיות חדשניות במרפאה מוטמעים חידושים עדכניים ביישור שיניים ובהם טכנולוגיה מתקדמת של חיזוי דיגיטלי, התאמה אישית, יישור שיניים שקוף ובלתי נראה, יישור שיניים ללא רסן ברמה המתקדמת ביותר. הצלחת הטיפול בשיטות חדשניות ביותר של קשתיות השקופות (פלטה לשיניים) מתאפשרת באמצעות סורק מדויק המצוי במרפאה.
חומרים דנטליים – קיימים סוגי חומרים שונים בתכונתם ובאיכותם, שמשפיעם על עלות הטיפול. במרפאתנו מתבצעת העבודה רק עם חומרים מקוריים ולא ממוחזרים, תוך שימוש במכשירים חדשניים יקרים כמו בקשתיות אינויזליין המקוריות ובטיפים המקוריים של הסורק ובמכשיר הקרייר המחליף את הרסן.
מעבדות כל טיפול אורתודנטי דורש מכשירים אישים הבנויים על ידי טכנאי במעבדת שיניים. המכשירים מיוצרים על ידי טכנאים מיומנים, בעלי ותק רב ובחומרים האיכותיים ביותר . במרפאתנו מדפסת תלת מימד מדויקת המאפשרת ייצור פלטות במטופלים לאחר סיום הטיפול.
שירות – במרפאה מושקע הרבה מאמץ על מנת להעניק את השירות וחווית הטיפול הטובים ביותר. אנו מקפידים על מענה מהיר טלפוני או בווטסאפ או חזרה טלפונית בהקדם. העברת תמונות או סרטונים המשקפים את המצב בפה, הצגת תוכנית טיפול בשיחות זום בהתאם לצורך. המרפאה זמינה מספר פעמים בשבוע. התורים מותאמים למנוע המתנה בחדר ההמתנה ונותנים שירות אישי ומהיר.

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

 

 

 

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן