שלוש עצות לבחירת מומחה ליישור שיניים

פרופסור שמואל עיני, מומחה ליישור שיניים ולסתות, ומנהל ההתמחות ליישור שיניים בבית החולים רמב”ם בחיפה, משתף איך בוחרים באורתודונט.ד”ר שמואל עיני, מומחה ליישור שיניים ולסתות, ומנהל ההתמחות ליישור שיניים בבית החולים רמב”ם בחיפה, משתף איך בוחרים באורתודונט.


מעוניינים לשדרג את החיוך?

“אנחנו חווים עלייה משמעותית בכמות הפונים ליישור שיניים אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים רבים הודות לשיפורים העצומים בטכנולוגיה של יישור שיניים דיגיטלי באמצעות קשתיות שקופות המאפשרות טיפול אסתטי ובריא לחניכיים, נוח, וקצר יחסית במשך הזמן” מסביר ד”ר עיני. הוא מוסיף: “בני נוער מודעים היום הרבה יותר לאסתטיקה ומבינים שלשיניים ישרות וחיוך מקסים יש ערך חברתי. הם מסתייגים מטיפול גשר בשיניים (טבעות וחוט המתכת) שאינו אסתטי, ומעדיפים גשר שקוף, אינויזליין (פלטות שקופות). תוחלת החיים במבוגרים עלתה, ומטופלים רוצים להרגיש טוב יותר עם עצמם ורוצים בשיפור רפואי שהוא גם אסתטי”.חשוב להבין שתחום יישור השיניים הינו מקצוע חופשי,  המאפשר לכל רופא שיניים ולא רק למומחים ליישור שיניים לעסוק בו. “כדאי להבין כי כל מי שקורא לעצמו אורתודונט אינו בהכרח מומחה ליישור שינים. רופאי שיניים כלליים רבים מתהדרים בשם זה כשהם חסרים את ההכשרה הנדרשת ממומחה, כלומר חסרי הכשרה של שלוש וחצי שנות לימודים של יישור שיניים ואת מבחני ההתמחות הקפדניים של משרד הבריאות.

שלוש עצות ליישור שיניים

להלן שלוש עצות שיכולות לעזור

1. לא מחליטים על יישור שיניים ללא פגישה עם רופא מומחה בתחום – רוצים לבדוק אפשרות של יישור שיניים? גשו לפגישת ייעוץ מקדימה עם מומחה ליישור שיניים. הוא ימליץ מניסיונו מהו הטיפול המתאים ומהן התוצאות הריאליות ביותר. יש לוודא כי הרופא הוא מומחה ביישור שיניים, ובעל תעודת מומחה מטעם משרד הבריאות. בפגישה תכירו את הרופא, תתרשמו מהמקצועיות שלו ומהדרך שהוא מתכנן את התהליך כולו – המטרות והשיקולים, אפשרויות הטיפול השונות, והאמצעים לשימור התוצאה הטיפולית הסופית לאורך זמן.
2. השתמשו בשיקול הדעת שלכם וחפשו המלצות בעלות ערך – אספו מידע על המומחה: היכן למד ואיפה הוא עבר התמחות. בנוסף בררו מה הניסיון הנצבר שלו בשיטת הטיפול בה בחר לטפל.  כדאי להקשיב לתחושת הבטן שלכם וגם לראש. היזהרו לא ללכת שולל אחרי פרסומות, ובחנו את הנתונים. מומלץ לקבל המלצות ממטופלים שלו – אין כמו עדויות של מטופלים אחרים כדי להתרשם מהמקצועיות והיחס האישי של הרופא המומחה.
3. הקפידו על תיאום ציפיות מהטיפול ומהמחיר – הדרך הטובה ביותר להיות שלמים עם הטיפול היא לערוך תיאום ציפיות מדויק. אל תהססו להציג ולשתף במחשבות ובציפיות שלכם לגבי התוצאה, משך הטיפול, קשיים בדרך וכדומה. הרופא המומחה יסביר לכם עד כמה הן ריאליות ויכולות להתממש במציאות. יישור השיניים מציע טווח רחב מאוד של מחירים. תעריף הטיפול הוא נגזרת של רמת המורכבות שלו, המומחיות, הניסיון והמוניטין של הרופא עצמו, ובנוסף טיב החומרים והמכשור שבהם הוא משתמש.

נכתב ע”י:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן