טיפול שיננית בזמן יישור שיניים

מדוע יש צורך בטיפול שיננית במהלך טיפול גשר בשיניים?

גשר לשיניים הוא טבעות בשיניים המודבק על השיניים באופן קבוע אליו מחוברת קשת מתכת. חשוב לשמור על ניקיון הגשר והשיניים באמצעות מברשת השיניים ושטיפות פה המכילות פלואור. ניקוי לא טוב גורם להצטברות שאריות מזון על פני המכשיר, לריח לא נעים, ובעיקר לפגיעה בשיניים עצמן: מוקדי עששת (חורים) ו/או היוצרות כתמים לבנים על השיניים. טיפול השיננית מונע את  היווצרות מחלות השיניים ובעיות חניכיים. המגמה זו של טיפולים מניעתיים רווחת מאוד ברפואה, מאחר וזהו הטיפול הבריא  והזול ביותר.

תדירות מומלצת לביקור אצל שיננית

תכיפות הביקורים אצל השיננית הוא אינדיבידואלי ותלוי ברמת ההיגיינה, בבריאות החניכיים, במהירות צבירת האבן ועוד. בממוצע הוא מבוצע אחת לחצי שנה. להרבה מטופלים לא ברורה משום מה החשיבות והנחיצות  של טיפולי  שיננית וניקוי אבן במהלך יישור שיניים. הם אפילו חושבים שצריך להימנע מטיפול שיננית במהלך יישור השיניים ואין טעות גדולה מזאת. בזמן הטיפול השיניים רגישות יותר לעששת ולמחלות החניכיים ויש להגדיל את תכיפות טיפול השיננית לקצב של  2-3 פעמים בשנה,  ובמבוגרים – אפילו יותר. טיפול השיננית במרפאה האורתודונטית מכיל שלושה מרכיבים:

1. התאמה אישית  של אביזרי צחצוח – מברשת שיניים רגילה ומברשת אינטרדנטלית.

2. הדרכה יסודית לשמירה על בריאות הפה ותרגול פעיל באמצעות מברשת השיניים.

3. הסרת אבנית והכתמה (חיצונית) והנחת פלואור על משטחי השיניים לחיזוקן. פלואור הוא חומר כימי החודר לשכבת האמייל של השן ויוצר פני שטח חזקים, ועמידים יותר להתקפת חיידקי העששת. הפלואור נמצא גם במשחת השיניים וגם בשטיפות פה. בנוסף, בטיפול התקופתי מקפידה השיננית על העשרת האמייל בפלואור בילדים ובמבוגרים באמצעות הנחת פלואור מרוכז על השיניים.

טיפול שיננית - ד"ר שמואל עיני

ד”ר עיני לשירותכם – מרפאות מומחים ויישור שיניים ישמח לתת לכם טיפים נוספים ומותאמים אישית בנוגע לניקוי שיניים נכון. כמו גם לספק לכם טיפולי יישור שיניים מקצועיים בטכנולוגיות מתקדמות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר הקיימים היום.

 

 

נכתב על ידי:

פרופ’ שמואל עיני בוגר הפקולטה (בהצטיינות) לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים משנת 1983. בוגר תוכנית ההתמחות באורתודונטיה בפקולטה לרפואת שיניים בבית החולים הדסה ירושלים ובעל תואר מוסמך במדעי רפואת השיניים (בהצטיינות) משנת 1994. כיום משמש כמנהל המחלקה ליישור שיניים במרכז הרפאי לגליל, נהריה. לשעבר יו”ר האגודה האורתודונטית בישראל, ויו”ר לשעבר של ועדת הבחינות של הועדה המקצועית לאורתודונטיה מטעם משרד הבריאות. בתפקידיו הקודמים היה מנהל ההתמחות ליישור שיניים בביה”ס ללימודי המשך בבי”ח רמב”ם בחיפה ומנהל המחלקה ליישור שיניים בבי”ח תל השומר.

 

לקבלת ייעוץ מקצועי או פרטים, צרו איתנו קשר באחת מהמרפאות שלנו מרפאת רמת גן, או מרפאת ראש העין, ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

Call Now Buttonהתקשרות דילוג לתוכן